ברגע האחרון: נדחתה לשבוע הבא העלייה בתעריף המוניות

השרים סמוטריץ' וכחלון חתמו על דחייה של שלושה ימים ביישום הרפורמה במחירי המוניות, לאור העובדה שרוב הנהגים לא עדכנו את המונים שלהם, בגלל התנגדותם לשינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 07:38 ד בטבת התשפ

ברגע האחרון: נדחתה לשבוע הבא העלייה בתעריף המוניות
מוניות, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחיר הנסיעה במוניות יעלה - אך רק בשבוע הבא. שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' חתמו אתמול (ג') בערב על צו, שדוחה את יישום הרפורמה בתעריפי המוניות, שאמורה היתה להיכנס לתוקף הלילה בחצות, בשלושה ימים נוספים. ראש הממשלה נתניהו דווקא התנגד לדחייה, וביקש להקפיא כליל את הרפורמה, אך נכון לעכשיו הדבר לא קורה.

הסיבה לדחייה היא העובדה שרוב נהגי המוניות בישראל כלל לא עדכנו את המונים במוניותיהם בתעריפים החדשים, בגלל התנגדותם לשינוי. תעריפי הנסיעה במונית ירדו, אך בלילות סוף השבוע ייגבה מחיר גבוה יותר, וכן הנסיעות העירוניות יתייקרו. הנסיעות הבינעירוניות דווקא יוזלו.

חישוב השיטה החדשה הוא על פי נוסחה, שמשלבת בין זמן הנסיעה למרחק (זמן הנסיעה כפול המחיר לדקה; בתוספת מרחק הנסיעה כפול המחיר לק"מ). על פי החישוב של 'דה מארקר', מחיר הנסיעה העירונית הממוצע צפוי לעלות מ-40.3 שקל כיום, ל-45.5 שקל, כלומר עלייה של כ-13%. מחיר הנסיעה הבינעירונית הממוצע, צפוי דווקא לרדת, מ-114.5 שקל ל-106.9 שקל. כלומר, ירידה של כ-6.6%. 

איגוד נהגי המוניות מתנגד לשיטת החישוב החדשה, וכבר הודיע כי ינקוט בעיצומים, ונהגי המוניות צפויים לשבש את העבודה הסדירה במהלך השבוע הקרוב.