תעריפי הנסיעה במוניות יתייקרו ב-13%

תעריפי הנסיעות הבינעירוניות יוזלו, אך הנסיעות העירוניות יתייקרו, בעקבות החלת שיטת חישוב חדשה. החלתה של רפורמה נוספת לעידוד נסיעות שיתופיות במוניות - נדחתה בשנית. נהגי המוניות צפויים לשבש את העבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 13:51 א בטבת התשפ

תעריפי הנסיעה במוניות יתייקרו ב-13%
התעריף עולה. מוניות, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

נוסעים במוניות? התכוננו לשלם יותר. החל מיום רביעי, ה-1.1, תוחל שיטת חישוב חדשה לתעריפי המוניות, לפיה יתייקרו תעריפי הנסיעה בנסיעות עירוניות ב-13 אחוזים, ואילו בנסיעות הבינעירוניות התעריף דווקא יוזל, ב-6.5 אחוזים.

חלקה השני של התכנית, בה אמורים להיות מוטמעים במוניות מונים חכמים, שיאפשרו הוזלה לנוסעים המוכנים לנסוע יחד - מעין קארפול - נדחה, כבר בפעם השנייה ברציפות. הסיבה - 'היעדר מוכנות טכנולוגית' ליישומו.

חישוב השיטה החדשה הוא על פי נוסחה, שמשלבת בין זמן הנסיעה למרחק (זמן הנסיעה כפול המחיר לדקה; בתוספת מרחק הנסיעה כפול המחיר לק"מ). על פי החישוב של 'דה מארקר', מחיר הנסיעה העירונית הממוצע צפוי לעלות מ-40.3 שקל כיום, ל-45.5 שקל, כלומר עלייה של כ-13%. מחיר הנסיעה הבינעירונית הממוצע, צפוי דווקא לרדת, מ-114.5 שקל ל-106.9 שקל. כלומר, ירידה של כ-6.6%. 

איגוד נהגי המוניות מתנגד לשיטת החישוב החדשה, וכבר הודיע כי ינקוט בעיצומים, ונהגי המוניות צפויים לשבש את העבודה הסדירה במהלך השבוע הקרוב.