מי האיש העשיר בעולם? האנשים העשירים ביותר בשנת 2021 נחשפים

יותר מיליארדרים, יותר עשירים ועם הרבה שינויים בעשירייה הראשונה: רשימת המיליארדרים העולמית של מגזין פורבס מתפרסמת ומגלה איפה נמצאים הישראלים, מה קורה במקומות הראשונים, והאם האלפיון העליון נפגע בשנת הקורונה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/21 19:33 כו בניסן התשפא

מי האיש העשיר בעולם? האנשים העשירים ביותר בשנת 2021 נחשפים
הישראלי העשיר בעולם, וחבר. ורטהיימר והנשיא ריבלין, צילום: Mark Neyman/GPO

כמו כל שנה, רשימת המיליארדרים העולמית של מגזין "פורבס" שנעשתה בשיתוף 'פורבס ישראל' מתפרסמת וחושפת כי הרשימה גדלה ב-660 מיליארדרים חדשים ל-2,755 אנשים, כאשר 493 מהם מופיעים ברשימה בפעם הראשונה.

למרות מגפת הקורונה העולמית ששיתקה את רוב כלכלת העולם, האנשים שנמצאים ברשימת המיליארדרים העולמית רק הרוויחו בשנה הזאת, ולא סתם רווח אלא 5 טריליון דולר נוספו להונם של כל הנוכחים ברשימה.

הונם המצטבר של כל המיליארדים ברשימה שווה 13.1 טריליון דולר, 5.1 טריליון דולר יותר מהרשימה הקודמת שהתפרסמה בשנה שעברה. 1.1 טריליון דולר הוא שווים של עשרת המיליארדים העשירים ביותר.

המצטרפת החדשה העשירה ביותר היא מרים אדלסון, אלמנתו של בעלי 'ישראל היום' - שלדון אדלסון, שירשה את הונו לאחר מותו שמוערך ב-38.2 מיליארד דולר. בסך-הכול, כ-86 אחוז מהמיליארדרים, עשירים יותר היום משהיו לפני שנה. 

הונו של מייסד אמזון ג'ף בזוס שווה כיום כ-177 מיליארד דולר - עלייה של 64 מיליארד דולר מלפני שנה, שרובה קשורה לעליית מניית אמזון, והוא ממשיך לשמור על תואר האדם העשיר ביותר בעולם, בשנה הרביעית ברצף. במקום השני נמצא מייסד ומנכ"ל 'טסלה' אלון מאסק, שברשימה הקודמת דורג במקום ה-31 עם 24.6 מיליארד דולר, וקפץ השנה לשווי של 151 מיליארד דולר, בזכות זינוק של 705% במניות טסלה. 

מארק צוקרברג

מארק צוקרברג. לאיזה מקום פייסבוק הביאה אותו?צילום: shutterstock

מי שסוגר את הפודיום ונמצא במקום השלישי הוא ברנאר ארנו הצרפתי, שהכפיל את הונו מ-76 מיליארד דולר ל-150 מיליארד דולר, זאת בזכות עלייה של 86% במניות LVMH, בעלת המותגים לואי ויטון, כריסטיאן דיור ועוד. 

במקום הרביעי נמצא ביל גייטס עם 124 מיליארד דולר, ואת המקום החמישי תופס מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שגם הוא הכפיל את הונו מ-42 מילארד דולר ל-97 מילארד דולר, בזכות עליית מניות פייסבוק. 

אחרי 28 שנה, ולראשונה מאז 1993, וורן באפט לא נמצא בחמשת המקומות הראשונים ברשימה והוא נמצא במקום השישי, עם 96 מיליארד דולר, למרות שהגדיל את הונו ב-28.5 מיליארד דולר בשנה האחרונה. 

הישראלי העשיר ביותר: סטף ורטהיימר

21 ישראלים נכללו ברשימה, כשהמוביל ביניהם הוא סטף ורטהיימר שמחזיק בהון של 6.2 מיליארד דולר, והוא ממוקם "רק" במקום ה-432 ברשימה. שרי אריסון, לשעבר בעלת השליטה בבנק הפועלים שווה 5.2 מיליארד דולר, הונו של טדי שגיא מייסד חברת "פלייטק" מוערך ב-5.2 מיליארד דולר, המפיק ארנון מילצ'ן מחזיק בהון של 3.4 מיליארד דולר, גיל שויד מייסד צ'ק פוינט ב-3 מיליארד דולר, והונו של יצחק תשובה, בעלי קבוצת דלק מוערך ב-2.7 מיליארד "בלבד".

עשרת האנשים העשירים בעולם, על פי פורבס

1 - ג'ף בזוס (177 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: אמזון
2 - אלון מאסק (150 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: טסלה, SPACEX
3 - ברנאר ארנו (150 מיליארד דולר), צרפת - מקור ההון: LVMH
- ביל גייטס (124 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: מיקרוסופט
5 - מארק צוקרברג (97 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: פייסבוק
6 - וורן באפט (96 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: ברקשייר האת'וויי
7 - לארי אליסון (93 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: אורקל
8 - לארי פייג' (91.5 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: גוגל 
9 - סרגיי ברין (89 מיליארד דולר), ארה"ב - מקור ההון: גוגל
10 - מוקש אמבאני (84.5 מיליארד דולר), הודו - מקור ההון: Reliance Industries