הוחלט להאריך את דמי האבטלה עד אמצע אוגוסט

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו גם במסגרת זו להאריך גם הזכאות למענקים לבני ה67+ שלא יחזרו לעבודה. כדי לאפשר השלמה מהירה של החקיקה יוכנס סעיף זה כתיקון לחוק המונח בכנסת לקריאה שנייה ושלישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 15:56 ו בתמוז התשפ

הוחלט להאריך את דמי האבטלה עד אמצע אוגוסט
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ החליטו להאריך את הזכאות לדמי אבטלה לזכאים עד אמצע אוגוסט. במסגרת זו תוארך גם הזכאות למענקים לבני ה67+ שלא יחזרו לעבודה. בסוף תקופה זו יבחנו מחדש את המשך הזכאות, לאור נתוני התעסוקה במשק.

ההחלטה התקבלה בהתייעצות כלכלית בהשתתפות נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה, ובאה בהמשך למדיניות הממשלה להמריץ את המשק לפעילות ולעודד חזרה לעבודה, יחד עם התחייבות לדאוג לכל מי שלא ישוב לעבודה. כדי לאפשר השלמה מהירה של החקיקה יוכנס סעיף זה כתיקון לחוק המענקים לבני 67+ המונח בכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן: "ני מברכת על ההחלטה של ראש הממשלה ושר האוצר ומודה להם שהיו קשובים לנושא החשוב הזה שהצפנו הן בממשלה והן בקבינט הקורונה. המענק הזה הוא ממש אוויר לנשימה עבור אנשים שחצו את גיל 67 והוצאו לחל"ת או פוטרו. הצעד הבא שלנו הוא לייצר תמריצים שיובילו את הקבוצה הזו חזרה למעגל התעסוקה".

כזכור, לפני שבועיים הודיע שר האוצר ישראל כ״ץ כי מבוגרים, בני 67 ומעלה, יזכו בעקבות משבר הקורונה למענק נוסף מהמדינה - הזכאות למענק הוארכה גם לחודש יוני. ח"כ אתי חוה עטיה הגישה הצעת חוק להעניק  דמי אבטלה לאוכלוסיית העובדים  לאחר גיל פרישה כפתרון קבוע.

בדברי ההסבר בהצעת החוק צוין כי אוכלוסיית העובדים לאחר גיל פרישה מאופיינת, בדרך כלל באנשים קשי יום, שאינם בעלי פנסיה, או שהם בעלי פנסיה שאינה מאפשרת מחיה בכבוד. עובדים אלה אינם יכולים להתקיים מקצבת אזרח ותיק בלבד ועל כן נאלצים להמשיך ולעבוד. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן