"כוס של ברכה": הגביע של הרבי מליובאוויטש יועמד למכירה

גביעו של מנהיג חסידות חב"ד, עליו נהג לברך באירועים מיוחדים ולחלק יין לאלפי חסידים, צפוי להימכר במאות אלפי שקלים במכירה פומבית בירושלים. "מדובר בפריט היסטורי בעל ערך סנטימנטלי יוצא דופן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/18 08:57 א באייר התשעח

"כוס של ברכה": הגביע של הרבי מליובאוויטש יועמד למכירה
הרבי מליובאוויטש עם הגביע המפורסם, צילום: בית המכירות הפומביות "קדם"

הגביע המיתולוגי של מנהיג חסידות חב"ד, הרב מנחם מנדל שניאורסון, שאתו נהג לברך ברכת המזון, להבדיל עליו במוצאי חגים, ולחלק ממנו יין לרבים מחסידיו ומעריציו, יועמד בקרוב למכירה פומבית בבית המכירות "קדם" בירושלים, וצפוי להימכר במאות אלפי שקלים.

במוצאי החגים, ראש השנה, שמחת תורה, שביעי של פסח ושבועות נהג הרבי מליובאוויטש לעשות הבדלה על גביע היין שעליו בירך ברכת המזון בסעודת החג. לאחר ששתה את רוב הגביע היה עומד הרבי במשך שעות ארוכות ומוזג משיירי המצווה אל תוך כוסיותיהם של החסידים שעברו לפניו.

לכל אחד ואחד מהעוברים לפניו, זקנים ונערים, היה הרבי מברך בפנים שוחקות ומאירות: "לחיים ולברכה". כך עמד הרבי על רגליו שעות ארוכות עד סמוך לעלות השחר, וגם בהיותו קרוב לגיל 90 המשיך במנהגו זה לעמוד על רגליו במשך שעות ארוכות. מידי פעם היה הרבי מפסיק את מזיגת היין ומלהיב את הקהל בתנועות נמרצות בשירי שמחה בשני ידיו כשפניו זורחות ומאירות משמחה. סיפורי מופת רבים מסופרים על אנשים שנושעו מברכותיו של הרבי במעמד זה.

בית המכירות הפומביות "קדם" מחזיק באישור מאחד ממקורבי הרבי, המעיד שבגביע המיועד למכירה השתמש הרבי במשך תקופה.

מרון ארן, מבעלי בית המכירות הפומביות "קדם", מציין כי "מדובר בפריט היסטורי בעל ערך סנטימנטלי יוצא דופן שהתגלגל לידינו, הגביע הוא אות וסמל לזכות הגדולה שהייתה לאלו שהסתופפו בצלו של הרבי מליובאוויטש, ולשפע אותו הוא השפיע על כל איש ואיש מעם ישראל".

הגביע של הרבי מליובאוויטש

הגביע של הרבי מליובאוויטשצילום: בית המכירות הפומביות "קדם"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן