ירידה קלה במספר המאומתים לקורונה, שמוסיף להיות גבוה

האם ניתן לנשום לרווחה? מספר המאומתים ממשיך להיות גבוה ועומד על 13,384. לפי נתוני משרד הבריאות, נרשמה ירידה במספר המאומתים והחולים קשה. בכירים במערכת הבריאות טוענים כי אנחנו לא נמצאים בתחילתו של גל שישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 10:53 כ באדר ב'

ירידה קלה במספר המאומתים לקורונה, שמוסיף להיות גבוה
בדיקת אנטיגן, צילום: shutterstock

גל שישי בפתח? אחרי שבימים האחרונים נרשמה עלייה ניכרת במספר המאומתים לקורונה, אתמול (ג') נרשמה ירידה מתונה בנתוני התחלואה, אולם מספר המאומתים מוסיף להיות גבוה משמעותית. וריאנט ה-BA2 ממשיך להתפשט ברחבי הארץ.

לפי נתוני משרד הבריאות, 13,384 ישראלים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה אתמול (ג'). ירידה נרשמה גם במספר המאושפזים בבתי החולים, שעומד על 300, מתוכם 119 מונשמים. בישראל יש כיום קצת 64,271 חולי קורונה. מדובר בירידה של קרוב ל-3,000 חולים פעילים לעומת היום הקודם. עם זאת, יש לציין כי מספר המאומתים אתמול גבוה פי 2 ממספר המאומתים לפני שבוע.

אז האם אפשר לנשום לרווחה?

פרופסור רן בליצר, ראש קבינט המומחים ב"מגן ישראל", מבקש להרגיע את הציבור. בראיון ל-YNET אתמול טען בליצר כי לא ברור כלל כי אנחנו בפתחו של גל שישי וכי יש להתייחס לקורונה כמצב קבוע הדורש התייחסות מתמשכת וקבועה, לאו דווקא רק בזמנים של עלייה בתחלואה.

בליצר טוען כי אין צורך "לייצר היסטריה. לא מדובר במצב חירום". דבריו מצטרפים לדבריה של מנכ"לית קופת חולים כללית שלשום (ב'), רות ולברג, שאמרה בראיון לידיעות אחרונות כי כלל לא בטוח שאנו עומדים בפתחו של גל תחלואה נוסף, שישי במספר מאז פרוץ המגפה, אולם מספר המאומתים הגבוה מחייב אותנו ליתר תשומת לב.

לצד האופטימיות הזהירה שמגלים בכירי מערכת הבריאות, מקדם ההדבקה ממשיך לטפס מעלה ועומד על 1.39. מספר הנפטרים גם הוא מטפס ועומד על 10,449 ישראלים מתחילת המגפה.