זיהוי ראשון בעולם: זן חדש של קורונה התגלה בנתב"ג

שני מקרים ראשונים בעולם של מאומתים מזן משולב של הזנים BA1 (אומיקרון) ו-BA2 (חדש) התגלו בימים האחרונים בנמל התעופה בן גוריון: "משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים, וימשיך לעדכן ככל שיידרש" 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/22 08:13 יג באדר ב'

זיהוי ראשון בעולם: זן חדש של קורונה התגלה בנתב"ג
נתב"ג, צילום: פלאש 90

בבדיקת ריצוף שהתקיימה בימים האחרונים, התגלו במדינת ישראל שני מקרים של מאומתים מזן משולב של הזנים BA1 (אומיקרון) ו-BA2 (הזן החדש). זן זה אינו מוכר עדיין בעולם, והמאומתים התגלו בבדיקת ה-PCR המתבצעת בנתב"ג בכניסה למדינת ישראל. 

שני המקרים מהזן המשולב, שהתגלו עד כה, סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד. ממשרד הבריאות נמסר הבוקר (ד'): "משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים, וימשיך לעדכן ככל שיידרש".

פרויקטור הקורונה, הפרופסור סלמאן זרקא, הציג בראיון בגל"צ את פרטי המקרה: "ההדבקה קרתה בארץ, אישה צעירה הדביקה תינוק ואת שני הוריה. התופעה של שילוב שני זנים היא תופעה מוכרת, בשלב זה אנחנו עדיין לא מוטרדים ממחלה קשה".

ישראלים פטורים מבדיקות קורונה בכניסה לישראל

לפי הנחיות הקורונה הנוכחיות, ישראלים פטורים מבדיקת קורונה לפני הכניסה לישראל - אין צורך לעשות בדיקת קורונה לפני שעולים לטיסה לישראל או לפני שעוברים במעבר גבול יבשתי לישראל.

כל הנכנסים לארץ צריכים לעשות בדיקת PCR בכניסה לישראל - על כל הנכנסים בשדה התעופה או במעבר הגבול לישראל לעשות בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקה או למשך 24 שעות, המוקדם מביניהם. מי שהוכרו בישראל כמחלימים, ולא חלפו יותר מ-60 ימים ממועד ההחלמה פטורים מבידוד זה.