יכול לחייך? ליברמן פנה לנשיא כדי שיחון את אזריה: "יש לשים קץ לפרשה"

שר הביטחון ציין בפנייתו לריבלין כי עליו "לנהוג בעת הזו עם החייל במידת החסד והרחמים". לאחר שעונשו של הלוחם לשעבר קוצר על ידי הרמטכ"ל ב-4 חודשים הוא רשאי לפנות לנשיא המדינה לבקשת חנינה

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 10:58 טז בחשון התשעח

יכול לחייך? ליברמן פנה לנשיא כדי שיחון את אזריה: "יש לשים קץ לפרשה"
אלאור אזריה, צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן ממשיך לפעול למען אלאור אזריה. בפניה ששיגר היום (א') לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הוא ביקש ממנו להעניק חנינה ללוחם לשעבר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל.

אזריה החל לפני מספר שבועות לרצות את עונשו בן ה-18 חודשים. "אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד בהתמודדות עם משפטו של אלאור ובחשיפה ציבורית ארוכה וחסרת תקדים", כתב ליברמן  לריבלין.

בהמשך הוא הוסיף כי ההתמודדות "תבעה מהם מחיר בריאותי קשה. יש לשים קץ לפרשה שטלטלה את החברה הישראלית ולנהוג בעת הזו עם החייל במידת החסד והרחמים".

הנשיא יסכים לבקשת ליברמן? ליברמן וריבלין

הנשיא יסכים לבקשת ליברמן? ליברמן וריבליןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לפני כשבועיים אמר ליברמן בישיבת סיעתו כי יש לשחרר את אזריה לאלתר, "אני רוצה להזכיר. כי בסופו של דבר מדובר בחייל מצטיין ובמחבל שניסה לרצוח חיילי צה"ל. כולם מודעים לזה שגם אזריה וגם משפחתו שילמו מחיר כבד".

יש לציין כי הרטמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, קיצר את עונשו של אזריה ב-4 חודשים ובמכתב ששלח לו כתב כי "על פי סמכות הרמטכ"ל הקבועה בחוק השיפוט הצבאי להקלה בעונש, מצא הרמטכ"ל לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים. שיקולים המביאים בחשבון את עברך כחייל לוחם בזירה המבצעית. בהתחשב בשיקולים אלה החליט הרמטכ"ל שיש מקום להקל בעונש והחליט לקצר ארבעה חודשים מעונש המאסר שהוטל עליך".

בהמשך אותו מכתב, שנשלח ללוחם לפני כחודש, הדגיש איזנקוט כי התנהגותו של אזריה "הייתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל", וכי "אין בכך בכדי להקהות את המסר החשוב שבא לידי ביטוי לאורך כל הדרך בעמדה הפיקודית ובפסקי הדין שדנו בפסול החמור שבמעשייך".