יוגב נגד בנט: "זה לא הזמן לדון בשינויי חוקה"

מרכז הבית היהודי מתכנס היום ברמת גן, לדון בשינויי החוקה שמציע יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט. ח"כ מוטי יוגב קורא לדחות את השינויים עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות

חדשות כיפה יהונתן קליין 14/10/18 19:06 ה בחשון התשעט

יוגב נגד בנט: "זה לא הזמן לדון בשינויי חוקה"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ברמת גן מתכנס הערב (א') מרכז הבית היהודי, לדון בהצעות יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, לשינויים בחוקה. ביניהם הוספת שיריונים ברשימה, פריימריז אלקטרוניים בהצבעה מהבית ושינוי שיטת הניקוד. 

חבר הכנסת מוטי יוגב קרא לחברי המרכז לדחות את ההצבעה על שינויי החוקה לאחר הבחירות המוניציפליות: "אנחנו רוצים לשמור את היד חזק על ההגה, השאלה היא באיזו דרך אנו מבקשים לנסוע?" אמר יוגב בכינוס, "השינויים יגרמו לכך שדעות חברי המרכז תהיינה פחות רלוונטיות בהחלטות החשובות. ההצעות עלולות לייתר את הרצון והצורך בהתפקדות לבית היהודי".

"מונחת בפנינו הערב הצעה לאשר שינויים בחוקה. השינויים הללו יגרמו לכך שדעותיכם תהיינה פחות רלוונטיות בהחלטות החשובות.  ההצעות לשינוי החוקה המצמצמות את השפעת חברי הסיעה והמרכז, עלולות אף לייתר את הרצון והצורך בהתפקדות לבית היהודי. 
אנו עומדים לקבל החלטות רבות משמעות. "תשועה ברוב יועץ", אמר החכם מכל אדם בספרו משלי.  שינויים יסודיים שכאלו, מן הראוי לדון בהם קודם בסיעה, בדיון רחב יותר במרכז,  אף במחשבה ושיקול דעת ציבורי. לא בלחץ זמן של שבועיים בזמן ההתמודדות במישור המוניציפאלי, בלא שניתן להציג הסתייגויות."

יוגב הוסיף כי "מונחת בפנינו הערב הצעה לאשר שינויים בחוקה. השינויים הללו יגרמו לכך שדעותיכם תהיינה פחות רלוונטיות בהחלטות החשובות.  ההצעות לשינוי החוקה המצמצמות את השפעת חברי הסיעה והמרכז, עלולות אף לייתר את הרצון והצורך בהתפקדות לבית היהודי. 
אני סבור שהשינויים הללו עלולים לגרום לתוצאה הפוכה."