לאחר השארת הפריימריז: אלה השינויים שבנט ינסה להעביר

ממסמך שהגיע לידי 'כיפה' עלה כי יו"ר הבית היהודי מעוניין להוסיף שריון נוסף לעשירייה הראשונה, מה שיותיר למתמודדים בפריימריז, לאחר שריונים אחרים, 2 מקומות בלבד. בין השינויים הנוספים: שינוי הסמכות להחלטה על פרישה מהממשלה וביטול שיטת הניקוד

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/09/18 23:14 כ בתשרי התשעט

לאחר השארת הפריימריז: אלה השינויים שבנט ינסה להעביר
ינסה להכניס שינויים. בנט, צילום: הבית היהודי

בסוף השבוע החליט  השר נפתלי בנט על השארת שיטת הפריימריז לקראת גיבוש הרשימה לכנסת הבאה. ממסמך שהגיע לידי 'כיפה' הערב (מוצאי שבת) עלו כל השינויים שיו"ר הבית היהודי ינסה להעביר בועידת מרכז המפלגה שתתכנס לאחר החג.

אחד השינויים המרכזיים שבנט ינסה להכניס, הוא הוספת שריון לעשירייה הראשונה, מה שיקשה על חברי הכנסת המכהנים לשמור על מקומם הריאלי ברשימה.

בהנחה שהשרה שקד תיבחר למקום השני לאחר בנט, ותקומה תמשיך לקבל 2 שריונים בעשירייה הראשונה, ובנוסף יצאו לפועל שריונה של אשה ובחירת חבר מרכז למקום העשירי, תותיר כוונתו של יו"ר המפלגה, לשריין 2 מועמדים, רק 2 מקומות ריאליים ליתר המתמודדים בפריימריז. זאת בהסתמך על הסקרים האחרונים המנבאים למפלגה 10 מנדטים לכל היותר.

בנט וחברי הבית היהודי

בנט וחברי הבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

מלבד השריונים, שינויים בולטים שבנט ינסה להעביר בוועידה, שתתקיים ב-14 לאוקטובר, ניתן לציין את השארת ההחלטה לפרישה מהממשלה בידי יושב הראש בלבד, ולא לסיעה בכנסת כפי שנהוג כיום. וכן הגדלת מתן האפשרות לראש המפלגה להחליט על התקשרות עם גוף פוליטי נוסף, החלטה שתידחה רק במידה ו-60% מחברי המרכז הצביעו נגדה.

שינויים נוספים הם הכנסת סעיף חדש בדמות החלת החוק הנורבגי, שמאפשר לשר לפרוש מהכנסת ולהכניס במקומו חבר נוסף מרשימת המפלגה, רק באישורו של יושב הראש, וכן שינוי שינוי שיטת הניקוד, כך שדירוג המועמדים ייקבע לפי מספר האנשים שבחרו בהם ולא לפי השיטה הנוכחית המסתמכת על ניקוד המשתנה לפי מיקום המתמודדים על ידי המצביעים.

בסוף השבוע הודיע השר בנט כי שיטת הפריימריז תישאר על כנה, אך תעבור להיות מקוונת. יש לציין כי הפרסומים על המחשבה להחליף את הבחירות המקדימות לוועדה מסדרת עוררו זעם רב בקרב פעילי המפלגה, ולאחר ההחלטה שלא לבטל את השיטה הנוכחית, נראה שליו"ר המפלגה יהיה קל יותר להעביר את השינויים שהוא חפץ בהם.

ממפלגת הבית היהודי ומלשכתו של השר בנט טרם נמסרה תגובה.


להורדת הקובץ