טקס הקבורה המרגש של ספרי התורה בקייפטאון

בקייפטאון שבדרום אמריקה הובאו לקבורה שבעה ספרי תורה שנשרפו לפני כשבעה חודשים, בבית כנסת שעלה באש. מנכ"ל 'תורה מציון': "מדהים להרגיש את הערבות ההדדית והבעת ההזדהות עם אחינו בקייפטאון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/19 11:19 ב באדר א'

טקס הקבורה המרגש של ספרי התורה בקייפטאון
אחד מספרי התורה השרופים שהובאו לקבורה, צילום: ללא

השבוע נקברו בקהילה היהודית בקייפטאון דרום אפריקה ספרי תורה שנשרפו בבית הכנסת מורשה של הקהילה היהודית  בה פעילים גם שליחי תנועת "תורה מציון" ובני עקיבא העולמי.

בעקבות האסון הכבד שפקד את בית הכנסת מורשה בקייפטאון עם שריפת המבנה והספרי תורה, שליח תורה מציון לשעבר, הרב אורי איינהורן, גייס יחד עם "תורה מציון" כספים למימון ספר התורה שהוכנס בבית הכנסת הזמני השבוע, כפי שדווח אמש בחדשות כיפה. בזמן שריפת בית הכנסת נשרפו 7 ספרי תורה אשר הובאו לקבורה בטקס המרגש.

השריפה בבית הכנסת בקייפטאון

השריפה בבית הכנסת בקייפטאוןצילום: ללא

זאב שוורץ מנכ"ל "תורה מציון": "מרגש לראות את גיוס הכספים מבוגרים, שליחים לשעבר וחברים נרתמים למען בית הכנסת והקהילה היהודית בקייפטאון. מדהים להרגיש את הערבות ההדדית והבעת ההזדהות עם אחינו בקייפטאון".

שליח "תורה מציון" בקייפטאון שבתי פרסין אמר: "רצינו שמעמד קבורת הספרים יהיה במקביל להכנסת ספר התורה. זכינו לביקור של כל הרבנים של הקהילה. כל הקהילה לקחה חלק, גם בקבורה וגם בהכנסת ספר התורה החדש. היה מרגש להכניס לאור האסון את הספר החדש, ולראות את כל הקהילה מתחברת, ושהיא חזקה ומאוחדת".

הרב אורי איינהורן לשעבר ראש כולל "תורה מציון" בקייפטאון שהגיע במיוחד מישראל: "היה טקס מרשים מאד שנתרם מקהילת כפר שמריהו בישראל. הספר הוכנס בכבוד רב לבית הכנסת הזמני והיה מרגש ביותר."