טענה: מותה של הילדה בשומרון פורסם טרם הודיעו למשפחה

נהג אמבולנס שקפץ לזירת התאונה הטרגית, שבה נהרגו שניים מילדי משפחת ליפניק, טען כי הדלפה על דבר מות אורי בת ה-12 הובילה לפרסום הידיעה בתקשורת עוד לפני שקרוביה ידעו על כך

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/18 10:02 ח בשבט התשעח

טענה: מותה של הילדה בשומרון פורסם טרם הודיעו למשפחה
אורי ליפניק מימין. מותה פורסם בתקשורת לפני שהמשפחה ידעה, צילום: באדיבות המשפחה

אחד מאנשי כוחות ההצלה שקפץ אמש לזירת התאונה בשומרון, תקף היום (רביעי) בחריפות את התנהלות מקצת האנשים שפעלו במקום וכן את חלק מכלי התקשורת על שהדליפו ופרסמו את מותה של אורי ליפניק ז"ל טרם יצאה הודעה רשמית למשפחה, "פח אשפה באותה המידה"

"חבריי לנשק, חובשי רפואת החירום, אהוביי", כתב אלירן תשובה, נהג אמבולנס, בדף הפייסבוק שלו, "אתמול בלילה הוקפצנו לטפל בתאונת דרכים בכביש 557 בואכה שבי שומרון".

לדבריו, "בהגיענו ראיתי זירה קשה והתחלנו לטפל יחד עם כוחות הצלה נוספים שהגיעו למקום, יבורכו כולם. נתנו כולנו את הלב והנשמה, אך בשלב מסויים, כשהיה ריבוי כוחות בשטח, ראיתי דבר שלא ייסלח.

אנשים שמסתובבים ומצלמים את הזירה. בחור שעבר לידי עם וסט של אחד מכוחות ההצלה וצועק לטלפון: 'ארבע הרוגים, אני אומר׳ך!! ארבעה'. כאילו הוא ניהל את האירוע ואף קבע מוות. ואז הגיע השיא!".

https://www.facebook.com/elirants/posts/1608397255893465

תשובה תיאר הודעה מצמררת שקיבל בטלפון הנייד, "אני יושב בכסא הנהג באמבולנס שלי, ממתין להוראות נוספות, ופתאום מקבל הודעת פוש מאחד מאתרי החדשות: 'ילדה בת 12 הרוגה'. אני מסתובב לאחור, מתבונן טוב טוב על הבובה ששוכבת לה בשקט אצלי, ואומר לעצמי: מי לעזאזל הוציא את זה החוצה?? אפילו תעודת פטירה עדיין אין לי!!"

וכשחשב שבזה נגמר האירוע המצער, מעבר לתאונה הקשה, הוא נתקל בדבר הבא, "שיא השיאים נשבר במיון בית החולים. אחת מבני המשפחה ניגשת לחובש שאיתי, יאיר קינד, ושואלת אותו בפנים אדומות: 'מה עם הילדה? תגיד לי, מה עם הילדה? בחדשות כבר אמרו שהיא מתה'. ואנחנו עם הראש ברצפה, שותקים. רק רבע שעה אחרי שהיא שאלה אותנו, הודיעו להם באופן רשמי. איך אני יודע? כי הייתי שם בזמן ההודעה".

לסיום הוא כתב בזעם, "באמת שאין לי מושג מי העביר את המידע לתקשורת. ואין לי מושג מי מנהל את אתרי החדשות. מבחינתי שניכם פח אשפה באותה המידה".