ח"כ שטרן: "לקדם במהרה את חוק קיזוז משכורות מחבלים"

על רקע הפיגוע הרצחני בחוות גלעד קרא חבר יש עתיד לפעול למניעת תשלומי הרשות הפלסטינית לרוצחים, "המחבלים שרצחו את הרב רזיאל יעצרו וישפטו, כאשר כל אותה תקופה הם יקבלו משכורת נאה מהרשות הפלסטינית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/18 12:13 כג בטבת התשעח

ח"כ שטרן: "לקדם במהרה את חוק קיזוז משכורות מחבלים"
דורש לקדם את הצעת החוק שלו. שטרן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אלוף במיל' ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, התייחס היום (רביעי) לפיגוע הקשה שאירע אמש בחוות גלעד וציין את חשיבות החוק שיזם בנושא התשלומים למחבלים.

"אני משתתף בצערם של משפחת שבח על הירצחו של הרב רזיאל שבח אמש בידי בני עוולה", הוא אמר והדגיש כי "המחבלים שרצחו את הרב רזיאל בוודאי יעצרו בקרוב על ידי מערכת הביטחון. הם ישפטו לתקופות מעצר ארוכות כאשר כל אותה תקופה הם יקבלו משכורת נאה מהרשות הפלסטינית".

לדבריו, "כדי למנוע את המצב האבסורדי הזה הגשתי בחודש מרץ האחרון את חוק קיזוז משכורות המחבלים. עברו עשרה חודשים מאז שהחוק הוגש והוא טרם הגיע למליאת הכנסת לקריאה ראשונה. אני שמח שבעקבות כך הגיש אתמול שר הביטחון הגיש אתמול הצעה דומה וקורא לממשלה לזרז את הליכי קידום החוק".

הצעת החוק של חבר יש עתיד אמורה להביא לקיזוז הכספים שמועברים מישראל לרשות הפלסטינית, כל עוד היא משלמת למחבלים ובני משפחותיהם משכורות חודשיות. אתמול נחשף המחירון של הרשות שלימד כי גובה השכר שמוענק למחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל עשוי להגיע ל-10,000 שקלים בחודש לכל אורך ימי חייו.

אבו מאזן

ח"כ רוצה לעצור את הכספים שהוא מעביר למחבלים. אבו מאזןצילום: flash 90

אתמול, שעות ארוכות לפני הפיגוע, נערך בועדת החוץ והביטחון דיון בנושא על רקע הצעת החוק של שטרן והתזכיר שהוציא משרד הביטחון ביוזמת השר ליברמן. עם זאת, אחד ההבדלים המרכזיים ביניהם נעוץ בכוח שמבקש שר הביטחון להעניק לקבינט המדיני-ביטחוני להחליט שלא לקזז במקרים מסויימים ואף לבטל קיזוזים רטרואקטיבית.

"ועדת השרים (ועדת השרים לענייני ביטחון, קרי הקבינט. מ"ו)", נכתב במסמך, "תהיה רשאית להחליט שלא לנכות את הסכום שקבע הדו"ח או להחליט על ניכוי סכום נמוך יותר, וזאת מטעמים מיוחדים של ביטחון לאומי ויחסי חוץ".

 עוד צוין כי "ועדת השרים תהיה רשאית גם לבטל בכל עת ניכוי כספים שהתבצע בעבר וכן לבטל החלטות קודמות שלה שלא לנכות או על ניכוי סכום נמוך יותר משנקבע בדו"ח, גם זאת מטעמים מיוחדים של ביטחון לאומי ויחסי חוץ".

יש לציין כי בדיון שנערך אתמול בועדה, חבריה התנגדו לסעיף זה כך שעדיין לא ידוע האם הוא יוסר או שיוכנס בכל זאת לחוק שמקודם.
 

"אני קורא לממשלה לקדם את הצעת החוק שלי ברוח מסקנות ועדת שמגר כדי למנוע את שחרור המחבלים בעסקת חילופי שבויים חסרת אחריות", אמר ח"כ שטרן והדגיש כי "על פי הצעת החוק שהגשתי, מדינת ישראל תוכל לשחרר מחבל אחד בלבד תמורת חטוף אחד".

לסיום הוא ציין, "ההצעה קובעת עוד כי ניתן יהיה לשחרר מחבלים חיים רק תמורת חטופים חיים, וכן גופות של מחבלים תמורת גופות של חטופים. לצערי הממשלה לא מקדמת החוק הזה".