10,000 שקל עד סוף החיים: המחירון למחבל הפלסטיני

בשנת 2017 שילמה הרש"פ יותר ממיליארד שקל לאסירים, מחבלים ובני משפחותיהם. בין היתר, זכו אסירים מירושלים ומחבלים אזרחי ישראל לתוספת מיוחדת. ליברמן: "חובתנו להפסיק את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/18 11:18 כב בטבת התשעח

10,000 שקל עד סוף החיים: המחירון למחבל הפלסטיני
הפגנה להשבת גופות מחבלים, צילום: וויסאם השלמון פלאש 90

משרד הביטחון פרסם הבוקר (ג') את תזכיר החוק למניעת תשלום לפעילי טרור ולמשפחותיהם על-ידי הרשות הפלסטינית. התזכיר יובא בשבועות הקרובים לאישור ועדת השרים לחקיקה, ולאחריה לאישור הכנסת.

על פי תזכיר החוק, בתום כל שנה יביא שר הביטחון לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, דו"ח המסכם את הנתונים בדבר סך התשלום השנתי לפעילי טרור שהעניקה הרשות הפלסטינית, במישרין או בעקיפין. בהתאם לדו"ח, ינוכה הסכום מתוך הכספים אשר מועברים על-ידי ממשלת ישראל לידי הרשות הפלסטינית.

מנתוני הרשות הפלסטינית עולה כי בשנת 2017 שילמה הרשות לאסירים ולאסירים משוחררים יותר מ-550 מיליון שקל, ולמשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון שקל. מדובר בכ-7% מתקציב הרשות הפלסטינית.

נוסף לכך, מחבל היושב בכלא הישראלי שלוש עד חמש שנים מקבל 2,000 שקל בחודש ואילו מחבל שמרצה עונש של 35-20 שנים מקבל 10,000 שקל בחודש עד סוף חייו. מחבל נשוי יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ועוד 50 שקל עבור כל ילד. אסיר מירושלים יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ומחבל אזרח ישראל תוספת של 500 שקל. לשם המחשה השכר הממוצע באיו"ש עומד על קצת יותר מ-2,000 שקל בחודש.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר כי "הרשות הפלסטינית משלמת יותר ממיליארד שקל בשנה למחבלים ובני משפחותיהם ובכך מעודדת ומנציחה את הטרור. ברגע שהתשלומים וגובהם נקבעים בהתאם לחומרת העבירה וזמן המאסר, כלומר מי שרצח ונידון למאסר עולם מקבל הרבה יותר, זה מימון פיגועים נגד אזרחי ישראל. אין דבר שממחיש יותר את תמיכת הרשות הפלסטינית בטרור. חובתנו להפסיק את זה".

אתמול פורסם כי כ-200 נפגעי פעולות האיבה ובני משפחות שכולות חתמו על מכתב שקרא לראש הממשלה לפעול למען החוק לקיזוז כספי הטרור, שקידומו נתקע מאז הקריאה הטרומית ביוני האחרון.

אחד החותמים על המכתב היה המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', שאמר הבוקר ל'כיפה' כי עשה זאת מאחר שהוא "מאמין שיש לפגוע בכיסם של משפחות המחבלים הנהנות ממשכורות שמנות לאחר שהחריבו משפחות שלמות של ישראליים".