ח"כ סמוטריץ': "אפשר לספור על שתי ידיים את מספר הטייסות בישראל"

חבר הבית היהודי לא יצא מגדרו על פרסום מינויה של אשה לתפקיד מפקדת טייסת, "אני מאחל לה כמובן בהצלחה, ויש נשים שמצליחות בתפקידי גברים, אבל זה לא הכלל". ח"כ זנדברג: "הפה המטונף של הפוליטיקה הישראלית עושה זאת שוב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/01/18 09:28 א בשבט התשעח

ח"כ סמוטריץ': "אפשר לספור על שתי ידיים את מספר הטייסות בישראל"
"לגברים ונשים יש תפקידים שונים". סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ', מהבית היהודי-האיחוד הלאומי, לא התרגש היום (רביעי) ממינויה של אישה לתפקיד מפקדת טייסת תעופה שתהיה הראשונה בתפקיד זה, וטען כי הדבר אינו מעיד על הכלל וכי נשים באופן כללי לא צריכות לשמש בתפקידי לחימה.

"אפשר לספור על שתי ידיים את מספר הטייסות בישראל", הוא אמר בראיון לגלי צה"ל והוסיף כי "לכל אחד, לגברים ולנשים, יש תנאים פיזיולוגים ויש גם אופי אחר".

לדבריו, אין מדובר במינוי שיכול להעיד על תופעה כללית, "אני מאחל לה כמובן בהצלחה ויש נשים שמצליחות בתפקידי גברים אבל זה לא הכלל. הכלל הוא שיש בעולם תכונות ותפקידים וכישורים שמתאימים לגברים ולנשים. אוי לנו אם כולנו נרצה להיות רק גברים או רק נשים. העולם צריך איזון".

אתמול פורסם כי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מינה את רב-סרן ט' לתפקיד מפקדת טייסת תעופה. ט' היא טייסת תובלה שתועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה הקצינה הראשונה בתפקיד ובדרגה זו. 

"אין יותר קונים לסחורה של סמוטריץ". ח"כ זנדברג

"אין יותר קונים לסחורה של סמוטריץ". ח"כ זנדברגצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

סמוטריץ' המשיך להתייחס לכך אף ניסה לספק ראיות לטענותיו, "אין אף לוחמת בסיירת מטכ"ל אין אף שחקנית כדורגל בליגת העל. אין לך 5% טייסות מבין כלל הטייסים וזה אחרי שהורידו להן את הרף".

עם זאת, הוא ביקש להדגיש שהדברים אינם נאמרים מתוך זלזול במין הנשי, "אני תמיד אומר לאשתי שאני מעריץ אותה על היכולות שלה כי יש לה דברים ויכולות שלי אין. אני לא אומר את זה בצורה מזלזלת אלא בצורה מכבדת שמעריצה את הנשים ואת המציאות שברא הקב"ה. יש לעולם טבע והוא ילווה אותנו גם בהמשך וכך העולם טוב יותר".

ח"כ זנדברג ממרצ תקפה את חבר הבית היהודי על הדברים ואמרה כי "הפה המטונף של הפוליטיקה הישראלית עושה זאת שוב. כדאי שבצלאל סמוטריץ׳ יפנים שכבר אין קונים לסחורה שלו, רוב רובם של אזרחי ישראל הולכים קדימה  ומתנגדים לאמירות המטורפת והפרימיטיביות האלה".

לדבריה, "הציבור הישראלי חזק יותר וימשיך להלחם בתופעות שוליים קיצוניות כמו המתנגדים לשירות המשותף והמצדדים בהדרת נשים - זאת לא דרכה של ישראל ולא דרכה של המאה ה-21"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן