ח"כ מועלם על ליברמן: "שיתפוס אומץ ויתחיל ללחוץ את חמאס"

יו"ר השדולה להשבת החיילים החטופים עמדה לצדה של משפחת גולדין ותקפה את שר הביטחון: "איך הגענו שוב לשיח של שחרור מחבלים? לישראל יש מנופי לחץ משמעותיים על חמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 07:41 ו באלול התשעז

ח"כ מועלם על ליברמן: "שיתפוס אומץ ויתחיל ללחוץ את חמאס"
שולי מועלם פותחת את הכנס, צילום: מירי שמעונוביץ

ח"כ שולי מועלם העומדת בראש השדולה להשבת החיילים החטופים גיבתה הבוקר (שני) את משפחת גולדין וטענה כי על שר הביטחון לגלות יותר אומץ בנושא עמידתו מול חמאס בנוגע לשחרורם של החחיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד..

"איך הגענו שוב לשיח של שחרור מחבלים?", שאלה יו"ר סיעת הבית היהודי והוסיפה כי "לישראל יש מנופי לחץ משמעותיים על חמאס ויש לעשות בהם שימוש".

מועלם רפאלי ציינה כי "חשמל ומים עדיין זורמים בעזה. אסירים ביטחוניים זוכים עדיין לתנאי לוקסוס. אספקה וציוד עדיין מועברת לרצועה". לדבריה, "אם שר הביטחון מעוניין להפוך את המשוואה אחת ולתמיד ולעשות גם היסטוריה, שיתפוס אומץ ויתחיל ללחוץ את חמאס".

יאשר את אכלוס הבית? הש ליברמן

יאשר את אכלוס הבית? הש ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

דבריה של חברת הכנסת מהבית היהודי נאמרו על רקע התבטאויותיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בנושא. "אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט". הוא אמר, "באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי".

"חשוב לזכור עוד" הדגיש שר הביטחון, "כי 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא הישראלי; ושבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה".

לאה גולדין

לאה גולדיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

למשמע הדברים תקפו אמש בני משפחת גולדין את השר ליברמן ובמסיבת עינתונאים שערכו בביתם הם תקפו אותו ואמרו כי "שר ביטחון שאומר את הדברים שאמר היום - אין לו שום זכות מוסרית לקבל החלטות, לפקד על צבא, להוביל לקרב"

"הבוקר שר הביטחון ביקש מראש הממשלה שלא למנות מתאם חדש לנושא השבויים והנעדרים", טען שמחה גולדין והוסיף כי "על המחויבות של ליברמן לערכי צה"ל ידברו אחרים. אני מבקש להתייחס לעניין עצמו, מדיניות ישראל בנושא השבויים והנעדרים נקבעה מאז קום המדינה תמיד על ידי ראש הממשלה. זו האחריות והסמכות שבאה עם התפקיד. אני פונה לראש הממשלה נתניהו: יש למנות מיד מתאם לענייני השבויים והנעדרים. אסור להפקיר את הדר ואורון אפילו ליום אחד''.

על ליברמן אמרו בני הזוג גולדין כי "ללא לחץ על החמאס לעולם לא נגיע לארץ המובטחת. ליברמן מכיר היטב את העמדה שלנו. הסיבה שהוא לא מאמץ אותה כי יש למדינת ישראל שר ביטחון פחדן. הוא טוב בדיבורים וחלש במעשים. אנחנו דורשים ליישם את החלטות הקבינט שהתקבלו בינואר האחרון. לא להחזיר את הגופות של מחבלי חמאס. להפסיק מיידית את כל ביקורי האסירים בכלא. רבותיי, הגיע הזמן לשים סוף לקייטנה הזו".