ח"כ יהודה גליק על התלונה נגדו: "מדובר בשקר"

המשטרה בדקה וגנזה לפני כמה חודשים תלונה שהגיעה על ידי יועצת תקשורת כנגד חבר כנסת בטענה כי הטריד אותה מינית באמצעות שליחת הודעות בעלות תוכן מטריד. בראיון ראשון חשף ח"כ יהודה גליק שמדובר בו: "לא אסתתר. מדובר בשקר"

חדשות כיפה גלעד כהן 01/11/18 08:33 כג בחשון התשעט

ח"כ יהודה גליק על התלונה נגדו: "מדובר בשקר"
ח"כ יהודה גליק, צילום: פלאש 90

לפני כמה חודשים פורסם כי המשטרה בדקה תלונה שהוגשה על ידי יועצת התקשורת יוספה ברק נגד חבר כנסת על ביצוע עבירה של הטרדה מינית באמצעות שליחת הודעות כתובות. עם סיום הבדיקה אימצה הפרקליטות את המלצת המשטרה לפיה התלונה אינה מגלה תשתית לביצוע עבירה פלילית המצדיקה פתיחה בחקירה. בנוסף הוחלט לגנוז את תיק המשטרה בנושא.

בראיון הבוקר (ה') לאילנה דיין בגלי צה"ל החליט ח"כ יהודה גליק לחשוף שהוא חבר הכנסת המדובר. "גברת ברק הפרה את צו הפרסום. נתתי למשטרה לעשות את המלאכה. מדובר בתלונת שווא. אני לא מתחבא בשום מקום".

עוד אמר ח"כ גליק כי יוספה ברק ביקשה לעבוד איתו במשרד שלו ומפעם לפעם הצטרפה לכנסים שעשה וכשהבין שהיא מתחילה לבקש להיפגש עימו בפגישות אישיות הוא הבין במי מדובר.

ברק כתבה בדף הפייסבוק שלה: "הוקסמתי מחבר הכנסת יהודה גליק, אבל התבהר לי שאין בזה אמת" יכול להיות שנחשפת לאמירות מיותרות? שאלה דיין.

"כאשני אומר שמדובר בשקר. אז מדובר במקרה שאין בו טיפת אמת. לא הייתה מערכת יחסים. לפני כ-10 חודשים התאלמנתי. אני עובר ימים לא פשוטים. הייתה לי זוגיות גדולה מאוד והיא נגמרה. ברגע מסוים היא שתפה אותי במצוקות שלה. לא היה רומן, לא פלירט, לא שיחות אירוטיות. היה פה בן אדם ששיתף איתה במצוקות שהוא חווה."

לא חצית גבול? שאלה דיין.

"ממש לא. היא אמרה לי בוא ניפגש בארבע עיניים ואז הבנתי במי מדובר. האישה הזאת היא אישה שעמוד הפייסבוק שלה פורנוגרפי לחלוטין. היא מפרסמת שיחות אירוטיות לחלוטין עם גברים אחרים. אחרי שניתקתי איתה קשרים היא המשיכה לחזר אחריי ואני התעלמתי לחלוטין. היא אמרה לי שהיא הגישה תלונה נגד עובד בכנסת ולקחו לי את הטלפון ויכול להיות שבמשטרה יראו גם את השיחות שלנו, ואז הגיעו אליי שמועות בכנסת על כך שיש נגדי תלונות מיניות."

גליק מספר כי ברק אמרה לו שהוא פגע בה וכי היא החליטה לא למחוק את ההודעות. "אם הייתי יודע שמדובר באישה שהיא פורנוגרפית בוודאי שלא הייתי מדבר איתה.  כשאתה מדבר עם בן אדם וחושף את כל כולך יכול להיות שיש דברים שיראו בצורה לא נכונה. היא גם אישה שנמצאת בבדידות שעברה גירושין קשים."

גליק הוסיף ואמר "מהרגע שהמשטרה ראתה את כל החומר היא הבינה שאין פה כלום. זה כמו לפרסם שיחות עם פסיכולוג. שיחות מאוד אישיות."

יש מבחינתך לקח מכל האירוע הזה?

"לא פשוטה לי השנה האחרונה. אני הייתי בסדר גמור. יכול להיות שהייתי נאיבי מידי בזה ששיתפתי אותה בדברים אישיים. להשתמש בציטוטים האלה זה רוע. היא מסובבת מברג בתוך הלב שלי. אין קשר בין יהודה גליק לבין הטרדות מיניות. אני לא נוגע בנשים שהן לא אשתי ולא יושב איתן באותו חדר אפילו."

תגובת עורך דינה של אשת יחסי הציבור יוספה ברק: "החלטת המשטרה שלא לחקור את ח"כ גליק שגויה מיסודה, הן בשל הראיות הקיימות בתיק והן בשל הדין הנהוג. יוזכר כי בין ח"כ גליק לבין מרשתי, שהינה אשת יחסי ציבור - היו יחסי עבודה ותלות במסגרת פרויקט "המאבק בעישון". על אף סירובה של מרשתי, ח"כ גליק התבטא בהודעות בשלל התבטאויות. יתרה מזו, ח"כ גליק הודה בשגיאתו ואף ניסה להניא את מרשתי מלפרסם את האמת. בשל כל אלו, בימים הקרובים יוגש ערר על ההחלטה על מנת ולפתוח את החקירה מחדש."