"חינם, פשוט, מהיר וברור": מכירת חמץ תשפ"ב 2022

זו השנה ה-22 שאתם יכולים למכור את החמץ שלכם - בלי לצאת מהבית. אתר כיפה מציע לכם את הדרך הנוחה, המהירה, ובלי להתפשר על ההלכה - כדי שהבית יישאר נקי מחמץ לקראת הפסח

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 12:45 כא באדר ב'

"חינם, פשוט, מהיר וברור": מכירת חמץ תשפ"ב 2022
מכירת חמץ בכיפה, צילום: shutterstock

על פי ההלכה, אסור שיימצא ברשותו של יהודי חמץ בפסח, וישנה חובה להשמיד או להיפטר מכל החמץ עוד לפני חג הפסח. בשל החשש מהימצאות חמץ בבית, נהגו בקהילות ישראל לאורך הדורות למכור לגוי את החמץ לפני הפסח, ובכך להיות סמוכים ובטוחים שלא לעבור על  האיסורים של "בל יראה" ו"בל ימצא".

את מכירת החמץ של אתר כיפה יבצע הרב אליקים לבנון

זו השנה ה - 22 שאתר כיפה, שהיה הראשון למכור חמץ באמצעות האינטרנט, מקיים מכירת חמץ, ואנו מזמינים אתכם למכור את החמץ שברשותכם באמצעות אתר כיפה. את המכירה בפועל יבצע הרב אליקים לבנון, רב השומרון, אשר מתמנה על ידי הגולשים להיות שליחם לביצוע המכירה.

איך מוכרים את החמץ?

בטופס מכירת החמץ באתר כיפה תמצאו את הדרך הקלה הפשוטה והבהירה למכור את החמץ שברשותכם. 

מכירת החמץ באתר נעשית בכמה שלבים פשוטים

1. הזינו שם פרטי ומשפחה של מוכר החמץ , זה יכול להיות אב או אם המשפחה, אם אתם שוכרים דירה לבד אז מי שהדירה על שמו, אם אתם שוכרים דירה עם שותפים - כל אחד מוכר את החמץ שלו, וממנים אחד מהשותפים למכור את החמץ המשותףעל דעת כל השותפים, אם אחד מהשותפים לא מעוניין למכור את החמץ יש לעיין כאן ולראות כיצד לפעול

2. החמץ צריך כתובת, ולכן כשאנחנו מוכרים את החמץ חייבים לציין את המקום בו נמצא החמץ, חלק מתהליך המכירה כולל מילוי הכתובת המלאה של הבית בו נמצא החמץ - עיר, רחוב, מספר בית  ( לא תיבת דואר) - המוכר ממנה את הרב להיות השליח שלו למכור את החמץ לגוי, וגם להשכיר לגוי את המקום שבו מונח החמץ.

3. אחרי מכירת החמץ, תקבלו אליכם למייל אישור על המכירה, לשם כך עליכם להזין את המייל שלכם על מנת שנוכל לשלוח לכם  את האישור 

4. הזינו את מספר הטלפון שלכם לעדכונים נוספים על עניין המכירה והליך ההתקדמות שלה

5. באם יש לכם הערות ספציפיות בנוגע למכירה רשמו אותם על מנת שנוכל להכלילן בתוך המכירה 

טופס מכירת החמץ באתר כיפה   צילום: ללא

עד מתי צריך למכור את החמץ?  

מכירת חמץ חייבת להתבצע עד הבוקר של ערב החג, קרי י"ד בניסן בבוקר - שימו לב כי לא ניתן יהיה להירשם למכירת חמץ בי"ד ניסן אחרי השעה 9:00 בבוקר.

מה כדאי לדעת לפני מכירת חמץ?

מה זה חמץ?

כל אחד מחמשת מיני דגן (חיטה, כוסמת, שעורה, שיבולת שועל,שיפון) שבא במגע עם מים, לאחר שנתלש מן הקרקע ושהה מעל שמונה עשרה דקות ללא לישה. גם המאכלים והמשקאות הנעשים ממינים אלה (בירה, שמרים, ויסקי, עוגיות, ופלים וכו') הם חמץ.

מה האיסורים הכרוכים סביב חמץ בפסח?

החמץ נאסר בכמה צורות: איסור אכילה, איסור ראיה (של חמץ שלו),  איסור שיהיה חמץ (גם של אחרים) ברשותו של האדם ואיסור הנאה. כדי שלא ישהה אדם חמץ בפסח ברשותו - עליו למוכרו לגוי. אם עבר הפסח, והחמץ נותר ברשותו - נאסר החמץ באכילה ובהנאה אפילו לאחר הפסח. חמץ זה מוגדר כ"חמץ שעבר עליו הפסח".

על מנת שלא להיכשל באיסורי חמץ, יש למכור או לבער את החמץ עוד לפני ליל הסדר.

למה צריך מכירת חמץ?

כיוון שהחמץ בפסח אסור באכילה ואסור להשאירו ברשות ישראל בפסח, קבעו חכמים שאפשר למכור אותו לנוכרי, ואם יראה את החמץ שמכר בפסח כלל נקוט בידינו: "שלך אי אתה רואה, אבל אתה רואה של נוכרי ושל הפקר" (פסחים ה, ב). למרות זאת, העדיפות היא למכור חמץ גמור רק כשיש לאדם הפסד גדול. תערובות של חמץ או דברים מסופקים אפשר ורצוי למכור את לנוכרי. בארץ, הרבנות המקומית מוכרת את החמץ לנוכרי לכל ימי הפסח במכירה גמורה בעלת תוקף משפטי.

את המכירה עושה כל יהודי שיש ברשותו שיירי תערובת חמץ. הוא חותם על כתב הרשאה הנמצא בידי הרב המקומי ומציין את הכתובת ואת המקום, שבו החמץ נמצא. ובזאת הוא מסמיך את הרב להוציא את החמץ מרשותו ולמוכרו לנוכרי. כיון שאיסור החמץ חמור ביותר, הכל מדקדקין למכור את החמץ, אפילו אם אין ברשותם חמץ ממש, שמא, חלילה, אבד ברשותם חמץ, שאין יודעים עליו, או מצוי בין התרופות והמשקאות שבבית.

לדף מכירת החמץ של כיפה לחצו כאן