מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד החינוך הודיע על הטבות חדשות לפעוטות - בדקו אם אתם זכאים

שר החינוך הודיע כי המדינה תממן באופן מלא מסגרות לילדים עד גיל 3 שפונו מבתיהם: "המימון יינתן לאורך כל שהותה של המשפחה במוקדי הקליטה והאירוח, הרחק מביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 17:57 כא בחשון התשפד

משרד החינוך הודיע על הטבות חדשות לפעוטות - בדקו אם אתם זכאים
ילדים באשקלון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (א') כי המדינה תממן באופן מלא את המסגרות החלופיות לפעוטות עד גיל 3, שמשפחותיהם נאלצו להתפנות מבתיהם בשל המלחמה. המימון יינתן לאורך כל שהותה של המשפחה במוקדי הקליטה והאירוח, הרחק מביתה. כבר מחר צפוי להיפתח בים המלח בית ספר חדש לתלמידים מפוני המועצה האזורית אשכול, ובכללם מפוני קיבוץ בארי. בימים הקרובים ייפתח גם בית ספר בעיר אילת.

סוכם על מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המסובסדים

עוד נמסר בהודעת השר כי סוכם על מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המסובסדים, כדי שההורים שילדיהם מתחנכים במסגרות אלה בכל רחבי הארץ לא יישאו בנטל התשלום עבור הימים בהם לא התקיימה פעילות.

עוד הדגיש השר כי כלל הגורמים הרלוונטיים הונחו להסיר מהדרך את כל החסמים והמכשולים, לקצר תהליכי עבודה, ולצמצם למינימום את ההליכים הבירוקרטיים, כדי שמערכת החינוך תוכל להעניק מענה מהיר, מותאם ומדויק לצרכים של המשפחות המפונות.

משרד החינוך יקים בתי ספר עבור הקהילות שפונו

במשרד החינוך ממקדים כרגע את מירב המאמצים בהקמת בתי ספר חדשים או הסבת מבנים קיימים עבור התלמידים המפונים גם בערבה התיכונה, במטה יהודה, רעננה, עמק חפר, חוף השרון וחוף הכרמל, במטרה להעניק לתלמידים שפונו מבתיהם מסגרת קבועה יחד עם צוותי חינוך קבועים ולצד חבריהם וחברותיהם מהבית ומהקהילה בה גדלו.