חמאס שיגר טיל לערבה ופיגוע ירי בשומרון | סיכום חדשות השבת

שר הביטחון יואב גלנט ערך סיור בגבול הצפון ואמר כי חיל האוויר שומר את מירב כוחו מול גבול לבנון | רקטה שוגרה לעבר הערבה ויורטה על ידי מערכת "חץ"| חייל נפצע קל מרסיסים בפיגוע ירי בשומרון | צה"ל פתח ציר הומניטרי לתנועת תושבי עזה דרומה, מחבלי חמאס תקפו את הכוחות שעסקו בפתיחתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/23 17:37 כ בחשון התשפד

חמאס שיגר טיל לערבה ופיגוע ירי בשומרון | סיכום חדשות השבת
צה"ל נלחם בעזה, תיעוד הלחימה, צילום: דובר צה"ל

17:00 | אזעקות נשמעו היום (שבת) באזור הערבה ביישובים הבאים: גרופית. חי-בר יטבתה. יהל. יטבתה. לוטן. נאות סמדר. נווה חריף. קטורה. שחרות. שיטים. חמאס לקח אחריות על הירי. דובר צה"ל מסר: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שיורט על ידי מערכת 'חץ' של מערך ההגנה האווירית".

16:00 | פיגוע ירי בשומרון. רכב של מחבלים התקרב לעבר עמדת צה"ל ליד הכפר נבי אליאס וביצע ירי לעבר כוח צה"ל, חייל נפצע קל מרסיסים. החיילים מבצעים מרדף אחרי המחבלים וצה"ל פרס מחסומים באזור.

שר הביטחון יואב גלנט ערך סיור בגבול הצפון ואמר: "הטעות של סינוואר חרצה את גורל חמאס ועזה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון. אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה".

13:00 | דובר צה"ל בערבית עדכן מוקדם יותר היום כי בין השעות 13:00-16:00 ציר "צאלח אלדין" שברצועת עזה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה למען שמירה על ביטחונם.

צילום: דובר צה"ל

ארגון הטרור חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו, זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה. באירוע זה אין נפגעים לכוחותינו.

12:00 | במהלך הלילה כוחות צה"ל מג"ב ושב"כ עצרו ברחבי הגזרה 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, ארבעה מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס. במהלך המבצע התקיימו הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים לעבר הכוחות וחסימות צירים, הלוחמים השיבו בירי, זוהו פגיעות. בכפר ג׳בע שבמנשה בוצע ירי הושלכו מטענים לעבר הכוח שהגיב בירי. בכפר אל פוואר שבחטיבת יהודה הוחרמו כלי נשק, רימון ותחמושת. בבית לחם איתרו הלוחמים רובה, אקדח מאולתר, תחמושת והוחרם אופנוע גנוב. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1300 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-800 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס

צילום: דובר צה"ל