הזדמנות אחרונה לפני שביתה: פגישת החירום - והאיום של רן ארז

היום בשעה 15:00 תתקיים הפגישה המכריעה בין נציגי משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים | לדברי רן ארז, הפגישה היום היא ההזדמנות האחרונה להסכם לפני השביתה המסתמנת ולא יתקיים משא ומתן ביום חמישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 10:06 יג באלול התשפג

הזדמנות אחרונה לפני שביתה: פגישת החירום - והאיום של רן ארז
רן ארז, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי הסחבת במשא ומתן והאיומים בשביתה, נציגי משרדי האוצר והחינוך וארגון המורים ייפגשו היום בשעה 15:00. מעל חטיבות הביניים והתיכונים מאיימת סכנת שביתה, וזאת בשל פערים כספיים בין האוצר והמורים - פערים שמסתכמים במליארדי שקלים. בתחילת השבוע נפגשו הצדדים לפגישה שארכה כ-12 שעות. לדברי רן ארז הפגישה היום תכריע האם הולכים לשביתה או להסכם ולא יתקיים משא ומתן ביום חמישי.

רן ארז נגד סמוטריץ': "סמוטריץ' רוצה להוכיח שהוא גיבור וחזק"

"שר החינוך רוצה לפתוח את שנת הלימודים ועושה כל מאמץ, אבל סמוטריץ' רוצה להוכיח שהוא גיבור וחזק, שהוא ילמד את ארגון המורים לקח", אמר הבוקר (ד') רן ארז ל-ynet. נזכיר שר החינוך יואב קיש התראיין השבוע ב"כאן רשת ב" ואמר כי "הגנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים מתחילים ללמוד באחד בספטמבר, אין שום סיבה לדאוג. אנחנו עושים את מרב המאמצים ואני לא חושב שזה בלתי נמנע, ההפך, זה הזמן העיקרי להצליח להגיע להסכם. המשא ומתן אינטסיבי לא מעט זמן. כל מו"מ יש בו התכנסות לקראת תאריך הדד ליין".

קיש וסמוטריץ

קיש וסמוטריץ'. יהיה פתרון? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוץ מהפערים הכספיים בין הצדדים, אתגר נוסף הוא תוקפו של ההסכם. בארגון המורים מבקשים הסכם קצר שיחודש בשנים הקרובות, בעוד שבמשרד האוצר מעוניינים לחתום על הסכם שיחזיק עד שנת 2028. נציין כי בעיתוני סוף השבוע הופיעה השבת מודעה מטעם ארגון המורים לפיה "סמוטריץ' מפקיר את החינוך בישראל". כאמור, לדברי ארז, ביום חמישי לא יתקיים משא ומתן, ובמידה והיום לא יגיעו הצדדים להסכמות - הלימודים יושבתו.