מחריפים את הצעדים: המהלך המשפטי של משרד החינוך נגד ארגון המורים

לאחר שארגון המורים החריף את העיצומים ועצר את פעילויות החוץ של בתי הספר, כולל המסעות לפולין, במשרד החינוך מגיבים בבקשה לצווי מניעה נגד הארגון. ארגון המורים דורש מהאוצר הסכם שכר חדש

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/05/23 18:42 ח בסיון התשפג

מחריפים את הצעדים: המהלך המשפטי של משרד החינוך נגד ארגון המורים
השר קיש, במשרד החינוך לא מוותרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהלך של משרד החינוך: משרד החינוך הגיש היום (א')  לבית הדין הארצי לעבודה בקשה למתן צווי מניעה נגד ארגון המורים העל יסודי. המהלך של המשרד מגיע לאחר העיצומים בהם נקט הארגון, במסגרתם הוא הנחה את חברי הארגון לא לקיים פעילויות חוץ בית ספריות, ובכללן את המסעות לפולין.

לפי משרד החינוך: "הנחיה זו יוצרת פגיעה קשה באלפי תלמידים והורים, וגורמת להם לנזקים כספיים ולנזקים חינוכיים וערכיים. עוד הוסיפו במשרד ואמרו בתגובתם למהלך: "המשרד מבהיר כי המסעות לפולין הינם אירוע מיוחד אשר אינן יכולות לשמש כלי משחק במשא ומתן בין ארגון המורים לאוצר".

יו"ר ארגון המורים רן ארז

יו"ר ארגון המורים רן ארז, גם המסעות לפולין בעיצומים. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אין לתכנן יציאות לפולין כי לא נאפשר אותן"

במכתב ששלח בשבוע שעבר יו"ר ארגון המורים רן ארז למורים הוא פירט את העיצומים החדשים ובינהם גם המסעות לפולין: "אין לצאת לפעילות מכל סוג שהוא מחוץ לכותלי בית ספר, גם במהלך יום הלימודים וגם לאחריו, ובכלל זה, הפעם, גם יציאות לפולין והכנה לאותן יציאות. על כולם, כולל המנהלים וההורים, לדעת שאין לתכנן יציאות לפולין כי לא נאפשר אותן. מלבד זאת אין לקיים מסיבות סיום בשום שכבת כיתות מי' עד י"ב".

המסעות לפולין, במשרד החינוך פונים לאפיק המשפטי. צילום: פלאש 90. יוסי זליגר