במשרד החינוך מגיבים לרן ארז: "פגיעה ערכית שאינה מידתית"

לאחר שיו"ר ארגון המורים הודיע על החרפת העיצומים כחלק מהעימות מול משרד האוצר, במסגרתם יופסקו המסעות לפולין, במשרד החינוך מגיבים בתקיפות. השר קיש: "התלמידים אינם יכולים לשמש כלי במשא ומתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 22:18 א בסיון התשפג

במשרד החינוך מגיבים לרן ארז: "פגיעה ערכית שאינה מידתית"
רן ארז, מגביר את העיצומים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מגבירים את העיצומים: כבר שבועות ארוכים, שבארגון המורים נוקטים בעיצומים בעקבות מה שהם מגדירים "סחבת" במשא ומתן מול האוצר על שכר המורים. היום (א') הודיעו בארגון על עיצומים נוספים כשהפעם על הכוונת, מסיבות הסיום והמסעות לפולין. במשרד החינוך מגיבים בחריפות ואומרים כי מדובר ב"פגיעה ערכית שאינה מידתית".

במכתב ששלח היום יו"ר ארגום המורים רן ארז למורים הוא כתב על אנשי משרד האוצר כי "הצעותיהם הן בגדר שחיקת שכר המורים בחינוך העל יסודי ותו לא, ולכך לא נסכים בשום פנים ואופן. לאור זאת אנו חוזרים ומזכירים שהעיצומים נמשכים".

"אין לתכנן יציאות לפולין כי לא נאפשר אותן"

ארז פירט את העיצומים החדשים ובינהם גם המסעות לפולין: "אין לצאת לפעילות מכל סוג שהוא מחוץ לכותלי בית ספר, גם במהלך יום הלימודים וגם לאחריו, ובכלל זה, הפעם, גם יציאות לפולין והכנה לאותן יציאות. על כולם, כולל המנהלים וההורים, לדעת שאין לתכנן יציאות לפולין כי לא נאפשר אותן. מלבד זאת אין לקיים מסיבות סיום בשום שכבת כיתות מי' עד י"ב".

שר החינוך קיש, מפנה מקום בכנסת

שר החינוך קיש, דורש מארגון המורים ומשרד האוצר להגיע להסכמות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד החינוך, הגיבו בחומרה להודעה ואומרים הערב כי "המשרד רואה בחומרה רבה את הצהרת יו"ר ארגון המורים לפגיעה במסעות לפולין ובמסיבות הסיום. ההחלטה על הפגיעה במסעות לפולין הינה פגיעה ערכית שאינה מידתית, שלא רק פוגעת פגיעה קשה ובלתי הפיכה בתלמידים, אלא פוגעת גם באופן ישיר במורים ובהזדמנות שניתנת להם להוביל את תלמידיהם במסע ייחודי אשר ישפיע עליהם רבות בהמשך החיים" נכתב. 

מסע בני נוער לפולין. ארכיון

מסע בני נוער לפולין. ארכיון צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

"להגיע להסכם עד ייצא עשן לבן"

בתוך כך, שר החינוך יואב קיש קרא לצדדים לפתור במהרה את המשבר המשפיע ישירות על התלמידים והמורים: "אני קורא לשר האוצר ויו"ר ארגון המורים להפסיק באופן מיידי את הפגיעה הקשה בתלמידים. 
התלמידים אינם יכולים לשמש כלי במשא ומתן בין ארגון המורים לאוצר. על שר האוצר סמוטריץ לזמן את יו"ר ארגון המורים רן ארז בדחיפות לאחר העברת תקציב המדינה במטרה להגיע להסכם עד ייצא עשן לבן".