רן ארז לא מוותר: "המאבק יימשך והוא לא תם"

יו"ר ארגון המורים מגיב לביטול השביתה על ידי בית הדין הארצי לעבודה, ואומר: "משרד האוצר ומשרד החינוך לא עושים שום מאמץ כדי לסיים את הסכסוך" | משרד החינוך: "עושים מאמצים רבים לקידום המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 08:04 ט באייר התשפג

רן ארז לא מוותר: "המאבק יימשך והוא לא תם"
רן ארז | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בארגון המורים הודיעו ביום שישי האחרון על שביתת אזהרה בכיתות י' ו- יא'. בתגובה, בית הדין הארצי לעבודה הוציא אמש צווי מניעה לשביתה שתוכננה להתקיים היום. השופטת טענה בין היתר כי המהלך של ארגון המורים והעומד בראשו רן ארז, נעשה בחופזה וכי ההודעה על השביתה לא נעשתה מול השלטון המקומי, המעסיק של המורים, אלא מול התקשורת בלבד. הבוקר (א') ארז התייחס לדברים. 

"משרד האוצר ומשרד החינוך לא עושים שום מאמץ כדי לסיים את הסכסוך"

"המאבק יימשך והוא לא תם", אמר בריאיון שנערך עמו בגלי צה"ל. "לצערי הרב משרד האוצר ובמיוחד משרד החינוך לא עושים שום מאמץ כדי לסיים את הסכסוך - אנחנו רוצים הסכם קיבוצי שבו שיפור שכר המורים", הסביר ארז. 

ביום שישי טען ארז כי שר החינוך יואב קיש מתעלם מדרישת הארגון: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".

יואב קיש

יואב קיש | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים"

במשרד החינוך בירכו אמש על החלטת בית הדין הארצי לעבודה, ובהודעת המשרד נכתב: "בהמשך לצו המניעה שהוגש ביום ו' לבית הדין הארצי לעבודה לאור עיצומי ארגון המורים, משרד החינוך מברך על החלטת בית הדין שלא לאפשר את השביתה שתוכננה להתקיים מחר זאת במטרה למנוע פגיעה בתלמידי כיתות י'-י"א".

עוד נכתב כי "משרד החינוך עושה מאמצים רבים לקידום המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים. בסוגיית הסכם השכר של עובדי ההוראה בבתי הספר העל יסודיים, ותומך בדרישת ארגון המורים ובמאבקם הצודק לשיפור שכרם ותנאי עבודתם. נבהיר כי משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים".