דורשים הסכם שכר: הלימודים באוניברסיטאות יושבתו בשבוע הבא

הסגל האקדמי הבכיר הודיע כי ישבית את האוניברסיטאות ללא הגבלת זמן החל מיום ראשון הקרוב. הרקע: הסכם שכר חדש טרם נחתם. לא ישבתו: אוניברסיטאות אריאל ורייכמן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/05/23 10:18 כז באייר התשפג

דורשים הסכם שכר: הלימודים באוניברסיטאות יושבתו בשבוע הבא
אוניברסיטת בן גוריון, הסגל האקדמי הבכיר משבית את הלימודים., צילום: CC BY-SA 3.0 Daniel Baránek

הסגל הבכיר משבית את הלימודים: הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הגדולות, הודיע כי החל מיום ראשון הקרוב, ישבית את הלימודים לאחר שלטענתם, הסכם שכר חדש טרם הוצע להם וברקע השחיקה בשכרם. לטענת אנשי הסגל הבכיר, משרד האוצר, המועצה להשכלה גבוהה וועד ראשי האוניברסיטאות לא מקבלים את הדרישה להסכם שכר חדש.

באריאיל ורייכמן לא ישבתו

בין האוניברסיטאות בהם הסגל הבכיר ישבית את הלימודים נמצאות: העברית, בן גוריון, תל אביב, חיפה, הטכניון, מכון ויצמן ואוניברסיטת בר אילן, מי שלא ייקחו חלק בשביתה, הן אוניברסיטאות אריאל ורייכמן. השביתה שתחל ביום ראשון לא מוגבלת בזמן.

האוניברסיטה העברית בהר הצופים

האוניברסיטה העברית בהר הצופים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי"

"ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי" מסבירה פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי, "מאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי. למרות בקשותינו לחידוש ההסכם נאלצנו להמתין זמן רב להתנעתו של מו"מ".

פרופ' זעירא הוסיפה: "למעלה משנה וחצי אנו מקיימים משא ומתן על חידוש הסכם השכר, אבל למרות שאנחנו מגיעים למו"מ בלב פתוח ונפש חפצה ומציעים פתרונות - נדמה כי הצד השני, ובעיקר וועד ראשי האוניברסיטאות, מושך את הזמן, מקיים דיוני סרק, מתבצר בעמדתו ואינו מעוניין באמת להגיע להסכם".