"לא לומד באוניברסיטה פוליטית": השחקן הסרוג פרש מהלימודים בגלל השביתה

בשיחה עם חדשות כיפה, השחקן והמחזאי הסרוג, חגי לובר, שלמד במסלול תואר שני באוניברסיטת בר אילן, מספר על החלטתו לעזוב את הלימודים בעקבות השביתה באוניברסיטאות: "השתמשו בי ככלי לחץ פוליטי בממשלה שאני בחרתי בה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/03/23 23:21 ח בניסן התשפג

"לא לומד באוניברסיטה פוליטית": השחקן הסרוג פרש מהלימודים בגלל השביתה
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

בעקבות ההחלטתו החריגה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר ביום ראשון האחרון את שר הביטחון, יואב גלנט, שקרא לעצור את התקדמות של הרפורמה המשפטית, ראשי האוניברסיטאות הודיעו על שביתה וקראו לקואליציה לעצור את החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט ולהגיע להידברות עם האופוזיציה. אולם, לא כל הסטודנטים היו מרוצים מההחלטה על השביתה ותפיסת הצד הפוליטי היוצא ממנה.

בשיחה עם חדשות כיפה, השחקן ומהמחזאי הסרוג, חגי לובר, שלמד במסלול תואר שני באוניברסיטת בר אילן, מספר על החלטתו לעזוב את הלימודים בעקבות השביתה באוניברסיטאות וטוען כי היא החליטה לתפוס צד פוליטי בניגוד להצהרותיה כי היא מכילה את כל הדעות.

צילום: מוקי שוורץ

"אני לא לומד באוניברסיטה פוליטית"

לובר סיפר על החלטתו להתחיל ללמוד תואר שני בבר אילן. "השנה הקמתי תוכנית  בית ספר למשחק בשיתוף מכללת הרצוג ורציתי גם ללמד ולכן הייתי צריך תואר שני. בחרתי ללמוד בבר אילן. סיימתי סמסטר א', אהבתי מאוד את תכני הלימודים ואת המרצים. לא מזמן התחיל סמסטר ב' וביום שני האחרון אני מקבל הודעה ששובתים כמחאה נגד הרפורמה".

אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית

אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית צילום: פלאש 90

השחקן הסרוג סיפר על השיחה שלו עם ראש חוג שלאחר מכן החליט כו הוא עוזב את הלימודים. "כתבתי לראש החוג שלי האם זה נכון ששובתים, אז הוא אומר לי כן כי כל האוניברסיטאות החליטו כך. כתבתי לו שהאוניברסיטאות האחרות לא מעניינות אותי, אני לומד בבר אילן, איך זה יכול להיות שאוניברסיטה לוקחת צעד פוליטי ותומכת באחד הצדדים הפוליטיים כאשר לומדים אצלה אנשים עם דעות שונות. בנוסף, היא משתמשת בי ככלי לחץ פוליטי על ממשלה שאני בעצמי בחרתי בה. אני מפסיק את הלימודים שלי אני לא לומד באוניברסיטה פוליטית".

"דורש את התשלום ששילמתי כפיצוי על השעות שבזבזתי באוניברסיטה שהתיימרה להיות א-הפוליטית"

לובר הוסיף ואמר כי "הודעתי לכל המרצים והסטודנטים שאני עוזב שלי למרות המחיר הקשה. אני לא נשאר במקום שאונס אותי לתמוך במה שאני לא תומך. שלחתי מכתב על הפסקת הלימודים וכתבתי שאני שילמתי רק חלק מהסכום ושאני כמובן לא מתכוון לשלם שקל נוסף בגלל שהם בעצמם הפרו את ההתחייבות. להיפך, אני דורש את התשלום ששילמתי כפיצוי על השעות שבזבזתי באוניברסיטה שהתיימרה להיות א-הפוליטית והפכה להיות פוליטית בהחלטה של רגע".

הפגנה נגד הרפורמה

הפגנה נגד הרפורמה צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

השחקן סיפר על השיחה שקיים עם הדיקנית שטענה כי הוא חייב להחזיר להם את כל שכר הלימוד. "עובדת בלשכת הדיקנית התקשרה אליי ושאלה למה אני עוזב והיא נשלחה לומר לי שאני חייב לשלם עד השקל האחרון, 30,000 שקלים. אז אמרתי לה שזה פשוט לא יאמן,  גם הורסים לי את התואר, גם מכריחים אותי ללמוד במקום פוליטי וגם דורשים ממני לשלם על דבר שבעצם לא קיבלתי. ולכן אני לא מתכוון לשלם ואם יהיה מאבק משפטי אז יהיה מאבק משפטי".

"בסופו של דבר אני אשלם את ה 30,000 שקלים אבל לפעמים צריך להגיד עד כאן"

השחקן הסרוג סיפר על המסמך ששלח לו ראש החוג כדי שישנה את דעתו. "ראש החוג שלח לי מסמך של החלטת הסאנט של האוניברסיטה כדי שאולי אשקול מחדש את ההחלטה שלי. הסנאט התכנס אחרי השביתה וקבע כי באוניברסיטה יש מקום לכולם. בתוך המסמך יש 3 סעיפים. הראשון אומר כי האוניברסיטה מבינה את החשש הגדול של פגיעה בחופש הדיבור ובחופש האקדמיה שנובעת כמובן מהרפורמה. בסעיף שני נכתב כי האוניברסיטה מבינה את החשש של החוקרים שלא יקבלו פרסים בגלל הרפורמה. והכי חמור, בסעיף השלישי נכתב כי האוניברסיטה מעודדת את הסטודנטים ליטול חלק במעורבות חברתית והיא תגמיש את הלימודים למי שהשתתף במחאה".

סטודנטים

סטודנטים צילום: פלאש 90

בסיום דבריו, אמר לובר כי "האוניברסיטה שייכת להם למרות שהיא ציבורית, למרות שהיא משולמת מכספי המסים שבין השאר אני משלם ורבים כמותי, תומכיה הרפורמה, משלמים. אני יודע שאני הולך להפסיד במשפט הזה, אני יודע שמי קטונתי להביא עורכי דין ששקולים ברמתם וכספם לאלה שיש באוניברסיטה, אני יודע שהם יביאו עורכי דין יותר טובים. אני אלך לבית משפט בגלל שבשבילי זה דבר עקרוני ואני יודע שהשופטים שם ירימו גבה. בסופו של דבר אני אשלם את ה -30,000 שקלים אבל לפעמים צריך להגיד עד כאן, אני לא מסוגל להישאר בשקר הזה שנקרא בר אילן".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר: הסטודנט נמצא בטיפולה האישי של דיקנית הסטודנטים.