דגלי ישראל ומכוניות הושחתו באוניברסיטה העברית: "תמונות קשות לצפייה"

מספר דגלי ישראל ורכבים אשר נשאו אותם הושחתו לאחרונה בחניון קמפוס הר הצופים. "תא לביא" פנה לנשיא האוניברסיטה העברית, וטען: "פגיעה חמורה זו עולה בקנה אחד עם טרדתם של הסטודנטים הלומדים במוסד זה" | תגובת האוניברסיטה: "מקרה נקודתי"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/05/23 15:59 יב באייר התשפג

דגלי ישראל ומכוניות הושחתו באוניברסיטה העברית: "תמונות קשות לצפייה"
דגל ורכב שהושחתו | , צילום: תא לביא

סטודנטים של "תא לביא" באוניברסיטה העברית בירושלים, העבירו אתמול בבוקר (ג') פניה לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן, ולרקטור האוניברסיטה, פרופסור תמיר שפר, בדבר השחתת דגלי ישראל וכלי הרכב שנשאו אותם בקמפוס האוניברסיטה בהר הצופים. 

"פגיעה חמורה זו עולה בקנה אחד עם טרדתם של הסטודנטים הלומדים במוסד זה"

בתחילת מכתבם כתבו הסטודנטים כי לידיהם הגיעו "תמונות קשות לצפייה" של שני רכבים אשר בוצעו בהם מעשה ונדליזם קשה של תלישה ופגיעה בדגל מדינת ישראל וחבלה ברכבים עצמם. "השחתה זו מהווה פגיעה אנושה בסמל המדינה ובחופש הביטוי שהינו אחד מאבני היסוד של מדינת ישראל. בטח ובטח כאשר מדובר במוסד אקדמאי כמו האוניברסיטה העברית המעודד פעולות מחאה, הבעת דעה וחופש ביטוי של סטודנטים". 

לדברי סגל תא לביא, תלמידים פונים אליהם מזה זמן רב כי אינם מתהלכים בתחושת ביטחון ברחבי הקמפוסים והמעונות. "פגיעה חמורה זו עולה בקנה אחד עם טרדתם של הסטודנטים הלומדים במוסד זה. האוניברסיטה נדרשת להוות מקום בטוח לכלל הסטודנטים ללא הבדל של דת גזע ומין. אין אנו יכולים לעבור על מקרים כגון אלו בשתיקה, מדובר בחציית קו אדום ובמקרה שיש לטפלו בחומרה הן מטעם האוניברסיטה, והן באמצעות מערכות אכיפת החוק". משכך, הודיעו הסטודנטים, הם הגישו תלונה למשטרת ישראל, "על מנת למצות את הדרך עם הפורעים אשר השחיתו את כלי הרכב ודגלי המדינה".

 

רכבים שניזוקו |

רכבים שניזוקו | צילום: תא לביא

בסיום דבריהם כתבו: "אנו מצפים מהנהלת האוניברסיטה לנהוג ביד קשה לגנות את המקרה בתוקף ולשתף פעולה עם משטרת ישראל על מנת למצות את הדרך עם הפורעים בהקדם. היום מדובר בוונדליזם, אך קרוב היום בו תהיה פגיעה בנפש. דגל ישראל אינו סימן למחלוקת, אלא לאיחוד וגאווה לאומית".

"מדובר על מקרה נקודתי אשר הועבר מיידית לטיפול המשטרה"

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "ביטחונה של קהילת האוניברסיטה העברית - סטודנטים, סטודנטיות ואנשי סגל עומד בראש סדרי העדיפויות שלנו ואנו פועלים כל הזמן לתגבור האבטחה ברחבי הקמפוס, על פי הצורך המתעורר. מדובר על מקרה נקודתי אשר הועבר מיידית לטיפול המשטרה".