אין שביתה בתיכונים: צווי מניעה הוצאו לארגון המורים

שופטת בית הדין הארצי לעבודה, הוציאה צווי מניעה לשביתה שתוכננה מחר בכיתות י'-י"א. בארגון המורים האשימו את שר החינוך על "חוסר העניין שמגלה על המתרחש במערכת החינוך" | משרד החינוך: " לא ניתן יד לפגיעה בתלמידי ישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/04/23 21:31 ח באייר התשפג | עודכן בתאריך 29/04/23 23:24

אין שביתה בתיכונים: צווי מניעה הוצאו לארגון המורים
יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כרטיס אדום לארגון המורים: שופטת בית הדין הארצי לעבודה הוציאה הערב (ש') צווי מניעה לשביתת ארגון המורים שתוכננה להתקיים מחר. בארגון המורים הודיעו ביום שישי על שביתת אזהרה שתכלול את תלמידי כיתות י' ו- יא'. בין היתר טענה השופטת כי המהלך של ארגון המורים והעומד בראשו רן ארז, נעשה בחופזה וכי ההודעה על השביתה לא נעשתה מול השלטון המקומי, המעסיק של המורים, אלא מול התקשורת בלבד.

"משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים"

במשרד החינוך בירכו על ההחלטה ובהודעת המשרד נכתב: "בהמשך לצו המניעה שהוגש ביום ו׳ לבית הדין הארצי לעבודה לאור עיצומי ארגון המורים, משרד החינוך מברך על החלטת בית הדין שלא לאפשר את השביתה שתוכננה להתקיים מחר (א') זאת במטרה למנוע פגיעה בתלמידי כיתות י׳-י"א".

"משרד החינוך עושה מאמצים רבים לקידום המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים" הם כותבים, "בסוגיית הסכם השכר של עובדי ההוראה בבתי הספר העל יסודיים, ותומך בדרישת ארגון המורים ובמאבקם הצודק לשיפור שכרם ותנאי עבודתם. נבהיר כי משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים".

"צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך" הטענות של ארגון המורים

במהלך יום שישי, הודיעה ארגון המורים על שביתת אזהרה בת יום אחד ביום ראשון הקרוב, בכיתות י' וי"א בכל הארץ. ההחלטה להשבית באה בעקבות חוסר הענות של משרדי האוצר והחינוך לדרישות  של ארגון המורים העל יסודיים.  

שר החינוך קיש, מפנה מקום בכנסת

שר החינוך קיש, בארגון המורים תוקפים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הארגון, רו ארז טען כי שר החינוך, יואב קיש מתעלם מדרישתם. "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים", אמר ארז.

באוצר מאשימים את רן ארז

נזכיר כי בחודש שעבר, הכריז ארז על שביתה בכיתות י"א. "בשל ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל יסודי ועל רקע ההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים, החליט ארגון המורים להחריף את הצעדים הארגוניים אנחנו לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל יסודי יהיה 12 אלף ש"ח לפחות ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה. לא ניתן יד להמשך השפלת מורי החינוך העל יסודי בישראל", כתב ארז.