רן ארז על יפה בן דויד: "כנראה שיש לה אגו"

רן ארז סיפר על המפגש עם ליברמן ועם נציגי משרד האוצר: "הוא אמר לי 'לך תחתום', חתמתי על ההסכם ואז הם אמרו 'את זה תוציא החוצה ועל זה תוותר" | על מזכ"לית ארגון המורים: "אני לא הולך לחזר אחרי אישה כל כך הרבה כמו שחיזרתי אחריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 08:48 ב באלול התשפב

רן ארז על יפה בן דויד: "כנראה שיש לה אגו"
רן ארז, יו"ר ארגון המורים. הפסיד בעתירה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד שלושה ימים בצפויה להיפתח שנת הלימודים והתלמידים ישובו לשגרה רציפה עד לחגי התשרי, זאת לאחר שבסיום שנת הלימודים הקודמת שבתו המורים במחאה על תנאי שכרם. אולם, גם הפעם ספק אם תתקיים חזרה לשגרה תקינה, לאחר שבשבועות האחרונים רבו האזהרות מצד מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי תתכן שביתה עקב חוסר הגעה להסכמות. בראיון ל-103FM, אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז כי עדיין לא הושג הסכם עם משרד האוצר והמשא ומתן עדיין נמשך.

"יש רק מו"מ, ההתקדמות היא ברגע שחותמים על ההסכם. כרגע אין הסכם ואנחנו מצפים שיהיה, אנחנו מעוניינים להגיע לפתרון הבעיה ולא למאבק. אנחנו סיכמנו עם שרת החינוך וגם עם מרכז השלטון המקומי את הנושא של הרפורמה בבגרויות, או הרפורמה במקצועות ההומניים, וגם בנושא קיצור שבוע לימודים לחמישה ימים עם כל מה שמשפיע על תנאי העבודה של המורים וכו'. משרד האוצר לא היה מוכן לחתום על ההסכם הזה אם אנחנו לא נחליט על שקט תעשייתי לשנה וחצי", אמר יו"ר ארגון המורים.

עוד הוסיף ואמר כי "אין שום קשר בין שקט תעשייתי בנושאים כלכליים כשאתה מנסה לפתור בעיות פדגוגיות. אנחנו לא מנהלים מו"מ כרגע על שכר, אנחנו מנסים לפתור בעיות אקוטיות שאמורות להשפיע על כל מה שקורה במערכת החינוך התיכונית, אם זה לימודים הומניים, נושאי בחינות בגרות".

יפה בן דויד

יפה בן דויד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ארז: יפה בן דויד דאגה לבטל את הפגישות או לא להגיע

יו"ר ארגון המורים תקף את בן דויד וטען כי היא מסרבת להיפגש איתו. "כאשר יפה בן דויד נבחרה פניתי אליה שלוש פעמים על מנת שניפגש ונדבר, כל פעם דאגה לבטל את הפגישות או לא להגיע. גם שליחים ששלחתי אליה, היא לא מוכנה להיפגש. כנראה שיש לה אגו, כנראה שהיא חושבת שהיא יכולה לנהל את הכול לבד. אני לא הולך לחזר אחרי אישה כל כך הרבה כמו שחיזרתי אחריה".

עוד הוסיף ואמר כי "היא הצליחה לשכנע את הציבור שהמורים המתחילים הם בשכר מאוד נמוך, זו האמת. היא הצליחה יפה מאוד, גם בתוצאות וגם בתעמולה. למעשה, משרד האוצר חיבק את התעמולה של הסתדרות המורים ואמר 'אנחנו ניתן תוספת משמעותית למורים המתחילים'. משרד האוצר עושה את החשבון הפשוט - מורים חדשים מצטרפים למערכת, שעדיין לא הגיעו. לעומת זה לתת למורים הוותיקים שהם 70 אלך מורים זה הרבה יותר כסף".

בסיום דבריו, הביע ארז אופטימיות זהירה לגבי פתיחת שנת הלימודים. "אני חושב שכן, אני אופטימי. אני חושב שכל הצדדים יתעשתו, ככל שמתקרב ה־1 בספטמבר המתח עולה ואנשים מנסים לא למתוח את החבל יותר מדי כדי שלא יקרע. אני מאוד מקווה שכן", אמר יו"ר ארגון המורים.