עוד שביתה בדרך? אין התקדמות מול האוצר וארגון המורים מאיים

בארגון המורים מאיימים להחריף את העיצומים לאחר שלטענתם לא הושגה התקדמות במגעים מול האוצר. ביום שלישי תתכנס הנהלת הארגון ותדון בהמשך לדון בהמשך המחאה | הנהלת ההורים תוקפת את שני הצדדים: "כך לא נראה חינוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 22:35 יט באדר התשפג

עוד שביתה בדרך? אין התקדמות מול האוצר וארגון המורים מאיים
תיכון, עוד השבתה במערכת החינוך?, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מאיימים בשביתה נוספת: לאחר שבאוצר הגיעו לסיכום עם הסייעות בגנים, נראה כי המשבר הבא במערכת החינוך נמצא מעבר לפינה. בארגון המורים אומרים כי לא חלה התקדמות במשא ומתן עם האוצר וכי בכוונתם להגביר את העיצומים ואולי אף להגיע לשביתה, כך פורסם ב"כאן חשות". ביום שלישי תתכנס הנהלת הארגון ותכריע בהמשך העיצומים. בתוך כך, הנהלת ההורים קוראת לצדדים להגיע להסכמות וטוענים כי המצב פוגע בעיקר בתלמידים.

ארגון המורים דורש העלאה של 30 אחוז בשכר המורים

כזכור, בארגון המורים נוקטים בעיצומים כבר מספר שבועות. בין היתר, כחלק מהעיצומים, המורים לא מחלקים ציונים לתלמידים, ולא יוצא עם התלמידים לטיולים ולפעילויות מחוץ לבתי הספר. במכתב ששלח יו"ר ארגון המורים רן ארז למנהלי בתי ספר הוא הסביר את ההצעה האחרונה של האוצר, שכוללת העלאה של שכרם של המנהלים בכ-3,000 אלפים שקלים ובתמורה החוזה מולם יהיה גלובלי וללא תגמולים וקביעות.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין היתר, דורשים בארגון המורים להעלות את שכרם של מורים מתחילים ב-30 אחוז בעוד באוצר מוכנים להעלאה של 15 אחוז בלבד. בארגון המורים דורשים העלאה של 30 אחוז גם בשכרם של המורים הוותיקים כשהאוצר מסכים להעלאה מזערית של 2 אחוז בלבד.. בתחילת החודש השביתו בארגון המורים את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים והגדירו אותה כשביתת אזהרה. עתה מאיימים בארגון להשבית שוב את הלימודים.

בהנהלת ההורים תוקפים: "כך לא נראה חינוך"

בהנהלת ההורים הארצית תוקפים את הכוונה להשבית את מערכת החינוך ודורשים "להפסיק את הפגיעה בתלמידי התיכונים ולאפשר למורים למסור לבתי הספר ולתלמידים את ציוני המגן לבגרות. כמו כן, על שרי האוצר והחינוך לתרום את חלקם במאמצים להפסקת הפגיעה הבלתי מידתית בתלמידים ולקדם בדחיפות את המו"מ להסכם שכר הוגן חדש".

שר האוצר סמוטריץ

שר האוצר סמוטריץ', יגיעו לסיכום עם ארגון המורים? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהנהלה מוסיפים ואומרים כי "הוראת ארגון המורים לצוותי החינוך שלא למסור את ציוני המגן לתלמידים הניגשים בימים אלו לבגרויות פנימיות, חיצוניות ומתכונות ראויה לכל גינוי. התנהלות הארגון מבישה, כוחנית ומיותר, ואינה מכבדת את ציבור המורים וכמובן שאינה מקדמת את המו"מ. כך לא נראה חינוך".