חוק הפורנו אושר בקריאה ראשונה

רגע לפני פירוק הכנסת: החוק שמבקש לסנן אתרי פורנו כבררת מחדל החל את תהליך החקיקה, ועבר בקריאה ראשונה בכנסת. ח"כ מועלם: "הדבר הכי מזעזע שמי שיש לו כסף יכול להרשות לעצמו אינטרנט מסונן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/19 15:52 כד בטבת התשעט

חוק הפורנו אושר בקריאה ראשונה
מועלם-רפאלי , צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק הפורנו, שעורר מהומות רבות, עבר בקריאה ראשונה בכנסת שעומדת לסיים את ימייה. שולי מועלם שערקה ביחד עם בנט ושקד למפלגת הימין החדש ויוזמת החוק, ביחד עם ח"כ מיקי זוהר, בירכה על מהלך: "הופתעתי לשמוע שחבריי במרצ ויש עתיד מתכוונים להצביע נגד החוק".

חוק הפורנו יאפשר כניסה לאתרים פורנוגרפיים רק באמצעות סיסמה, כפי שקיים היום בטלוויזיה, שאותה ניתן יהיה לקבל מספק האינטרנט באופן אוטומטי וללא צורך לבקש זאת. כמו כן תהיה הגבלה על גלישה באתרי הימורים ואלימות. בנוסף לכך יוענק תגמול כספי לספקי האינטרנט על כל לקוח שהגישה החופשית שלו לאתרים המדוברים תיחסם. 

לפני כחודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת שרי הליכוד, כי 'חוק הפורנו' של ח"כ מיקי זהר (ליכוד), וח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), הוא בעייתי מאוד. "אני מוטרד מחוקים שמבקשים לצנזר רשתות חברתיות ואינטרנט". 

למרות התנגדות ראש הממשלה החוק עבר היום (ג') בקריאה ראשונה, ובכך החל את תהליך החקיקה שימשיך בכנסת הבאה.  

ח"כ מועלם עקצה את מפלגות האופוזיציה שהצביעו נגד החוק: "קצת הופתעתי לשמוע שחבריי במרצ ויש עתיד מתכוונים להצביע נגד החוק. חשבתי שפורנוגרפיה זה אחד הנזקים האדירים. גיל הממוצע של חשיפה לפורנוגרפיה זה, והוסיפה, "הדבר הכי מזעזע שמי שיש לו כסף יכול להרשות לעצמו אינטרנט מסונן".

"לאחר עבודה של חודשים רבים  בסופם הגענו להסכמות עם הגורמים השונים בנוגע לנוסח החוק, אסור שנאבד את הכל משום שהכנסת מתפזרת. לכן ח"כ מיקי זהר ואני ראינו חשיבות רבה בהעברת החוק בקריאה ראשונה כדי להשיג דין רציפות לכנסת הבאה ואז בתחילת המושב הראשון להעבירו בקריאה שנייה ושלישית", אמרה מועלם.