נתניהו נגד 'חוק הפורנו'

ראש הממשלה אמר בישיבת שרי הליכוד כי הוא "מוטרד מחוקים שמבקשים לצנזר רשתות חברתיות ואינטרנט". בהקשר לחוק של ח"כ מיקי זהר ושולי מועלם, שנועד להטיל הגבלות על צריכת תכנים מיניים באינטרנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 11:11 א בטבת התשעט

נתניהו נגד 'חוק הפורנו'
מיקי זוהר ושולי מועלם בדיון על חוק הפורנו, צילום: דוברות ח"כ זוהר

יפיל את החוק? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (א') בישיבת שרי הליכוד, כי 'חוק הפורנו' של ח"כ מיקי זהר (ליכוד), וח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), הוא בעייתי מאוד. "אני מוטרד מחוקים שמבקשים לצנזר רשתות חברתיות ואינטרנט", אמר נתניהו. "עצרתי בזמנו את ״חוק הפייסבוק״ למרות שכוונת החקיקה הראשונית של גלעד ארדן הייתה טובה.
אותו דבר נכון גם על מה שמכונה ״חוק הפורנו״. אנחנו לא רוצים שילדים ייחשפו לתכנים פוגעניים אבל החשש שלי הוא שלאינטרנט, מרחב שבו אין רגולציה ממשלתית, תכנס רגולציה. מי יקבע איזה תוכן מותר ואיזה תוכן אסור? מי יקבע את הפרשנויות? אני אפגש עם ח״כ מיקי זוהר כדי ללמוד את החוק ולראות איך אפשר להתגבר על החשש הזה. צריכים להיזהר מאוד מכניסה של רגולטור למרחב הזה".

על פי הצעת החוק, ספקי האינטרנט יידרשו לשאול את הגולשים אם ברצונם לחסום את התכנים באופן גורף או חלקי (באמצעות קוד גישה שיאפשר לבטל את הסינון) - או להימנע מחסימה. אם המנוי לא ישיב לפניית הספק, הוא יישאל פעמיים נוספות, ולאחר מכן יחסום הספק את האתרים עד שהמנוי יבקש לחדול מכך.
גולשים שאינם מעוניינים בחסימה יישאלו מדי שלושה חודשים אם ברצונם לחסום את האתרים, והספקים יקבלו מהמדינה 50 אגורות לשנה בעבור כל מנוי המשתמש בחסימה. הספקים נדרשים למחוק את המידע שקיבלו על הרגלי הגולשים, לאחר שאנשי הייטק מתחו ביקורת על "רשימות שחורות" העלולות להיווצר בעקבות החוק. 

ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה כי "הנוסח האחרון שהבאנו הוא נוסח מצוין". עוד אמר לאתר 'וואלה': "כשראש הממשלה יראה אותו, הוא יבין שזה נוסח מעולה שמגן על ילדים ומאפשר למבוגרים לעשות מה שהם רוצים. הדבר הגדול הוא שנמנע מהילדים שלנו להתקל בתכנים כל כך גרועים שהורסים את נשמתם ומעודדים החפצת נשים והטרדות מיניות. בעזרת השם - החוק יעבור גם יעבור".