חוטובלי: מגבה את נתניהו אך לא בכל מחיר

סגנית שר החוץ הצטרפה למגבי ראש הממשלה, "אחרי כל כך הרבה שנות כהונה כראש ממשלה, אני לא מאמינה שפתאום אנשים נהיים מושחתים". עם זאת בראיון אחר היא סייגה ואמרה כי "אם חלילה נתבדה ונגלה עובדות חמורות, אז אנחנו לא נהיה חלק מאיזו מקהלה".

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/17 13:18 טו באב התשעז

חוטובלי: מגבה את נתניהו אך לא בכל מחיר
חוטובלי ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה זוכה לגיבוי כמעט מוחלט משרי הליכוד והבית היהודי, כשחלקם אף טוענים כי גם במידה ויוגש נגדו כתב אישום עליו להישאר בתפקידו. מי שמסתייגת מעט מקו זה היא סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי שאמרה היום (שני) כי לא תגבה את נתניהו בכל מחיר.

בראיון לאורלי וגיא בערוץ 10 אמרה חוטובלי כי היא מאמינה לנתניהו, אך הבהירה כי יחסה ישתנה במידה ויוכח כי החשדות נכונים, "אם חלילה נתבדה ונגלה עובדות חמורות, אז אנחנו לא נהיה חלק מאיזו מקהלה. אני באמת מאמינה ביושרתו של נתניהו. לאורך שנים ארוכות הוא היה בן אדם שנהג בזהירות מופלגת".

גם בראיון זוגי שנתנה סגנית שר החוץ עם בעלה אור אלון למעריב, היא התייחסה בין היתר לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה. "ממש לא ברור לי שיוגש כתב אישום", היא אמרה והוסיפה כי "בניגוד לכל מיני פרשנים מטעם עצמם, כרגע מה שיש זה הדלפות מכוונות שמסתירות את התמונה המלאה. אף אחד לא מכיר את העובדות השלמות". 

בשתיים מתוך שלוש הפרשות ששמו של ראש הממשלה נקשר בהן, פרשת נוני מוזס ופרשת הצוללות, הוא לא חשוד בפלילים עד כה. מוטב לכולנו בהמשך היא ציינה כי  "הממשלה צריכה לתפקד, והרשויות צריכות לעשות את התפקיד שלהן, וכל מי שמנסה להדיח כרגע ראש ממשלה בלינץ' ציבורי, פשוט פוגע בדמוקרטיה".

חוטובלי העידה כי כמי שמכירה את ראש הממשלה שנים רבות, קשה לה להאמין שהוא אכן התנהל בצורה מושחתת, "אחרי כל כך הרבה שנות כהונה כראש ממשלה, אני לא מאמינה שפתאום אנשים נהיים מושחתים, ולא קל לסדוק את הרקורד שלו. ההוכחה הכי גדולה היא האמון הציבורי הגדול שיש בנתניהו".

לאפשרות שיוגש כתב אישום היא סירבה להתייחס ואמרה כי היא "מאוד מקווה שלא יוגש כתב אישום, ולכן אני לא מוכנה להיכנס לקטע הספקולטיבי".