משפחות שכולות לרה"מ: קדם את קיזוז הכספים לרש"פ

במכתב לבנימין נתניהו דרשו כ-200 אנשים שאיבדו את יקיריהם בפיגועים, להעביר בהקדם את החוק לקיזוז כספים בגין תמיכה בטרור. "כל דקה שהחוק עדיין לא מאושר, היא דקה שיש בה יותר פוטנציאל לרצח ישראלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/18 09:37 כא בטבת התשעח

משפחות שכולות לרה"מ: קדם את קיזוז הכספים לרש"פ
צילום ארכיון מהפגנה, צילום: פלאש 90. אדי ישראל

כ-200 בני משפחות שכולות שלחו אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרשו שיפעל לקידום החוק לקיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכה בטרור. החוק, שעבר בקריאה טרומית, יעלה מחר לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לקראת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית. על פי הצעת החוק, מדינת ישראל תקזז את הכספים המועברים לפלסטינים מדי שנה, בשל תמיכתה הכלכלית במחבלים.

במכתבם טענו בני המשפחות השכולות כי "בדיון הקודם נדמה היה שחברי הוועדה רצו לקדם את החוק, ביניהם כל חברי האופוזיציה, אך דווקא משרדי הממשלה ונציגי חלק מחברות הקואליציה, התנגדו בטענות סרק אשר רק מושכות זמן ומסרבלות את ההליך.

"האם ממשלת ישראל בראשותך מנסה להתחמק מהעברת החוק? כל דקה שהחוק הזה עדיין לא מאושר בכנסת, היא דקה שיש בה יותר פוטנציאל מסוכן להרג ורצח אזרחים ישראלים", כתבו.

החתומים על המכתב, בהם הרב אורי שרקי ונעמה סלומון, הוסיפו: "אנו קוראים לך מדם ליבנו, מדם בנינו ובנותינו, בני זוגנו, הורינו ובני משפחתנו – העבר את החוק החשוב הזה. הורה למשרדי הממשלה לקבל את המלצות הוועדה ולקדם את החוק לקריאה שנייה ושלישית, כדי שייכנס לתוקפו בהקדם. כל שקל שהרשות מעבירה לתמיכה בטרור, היא חייבת לדעת שהיא לא תקבל אותו מאיתנו".

לדבריהם, "כמעט לא ייאמן שתאטרון האבסורד הזה נמשך עשרות שנים, בהם מדינת ישראל מחד גיסא נלחמת בכל הכוח בטרור, שולחת את מיטב בניה ובנותיה לשמור על אזרחי ישראל ולסכן עצמם יומם וליל, ומשקיעה את רוב משאביה בחיסול הטרור, ומאידך גיסא המדינה בעצמה מעבירה בכל שנה מיליונים לרשות הפלסטינית, שתמשיך לממן את תמיכתה בטרור.

"האם נוכל לסבול מצב בו ידידתנו הגדולה, ארה"ב, מחליטה בצעד הגיוני ואמיץ להעביר חוק זהה לאחר שאזרח אמריקאי נרצח בידי מחבל בתל אביב, אך אנו בארץ שנפגעים בצורה הדרמטית ביותר מהטרור נמשיך להעביר את הכסף לרשות כאילו כלום לא קרה?

"זאת ועוד, בשונה מחוק עונש מוות למחבלים אשר נמצא בהליך דומה, במקרה דנן קיימת תמימות דעים בקרב אנשי מערכת הביטחון, במילואים ובהווה, שהחוק יועיל למניעת טרור בצורה ודאית. והראיה, כל אנשי מערכת הביטחון לשעבר המכהנים בכנסת זו, מכל הסיעות, חתמו והצטרפו להצעת החוק, ללא הבדל קואליציה ואופוזיציה".

בסיום המכתב כתבו בני המשפחות השכולות כי "אין ספק, שהמשכורות שמשולמות למחבלים הינם מניע כבד משקל בהחלטה של צעירים פלסטינים לצאת ולפגע, ביודעם כי הם ו/או משפחותיהם ייהנו מפירות הבאושים הללו, מכספי הדמים שהרשות הפלסטינית מחלקת לכל המרבה ברצח ישראלים חפים מפשע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן