קלמנוביץ' ל'כיפה': "התרבות הפלסטינית מאדירה משפחת מחבלים"

המשנה לראש עיריית י-ם, שנפגע בעבר בפעולת טרור, קרא לנתניהו לפעול לקידום הצעת החוק שתקזז מכספי הרשות הפלסטינית על חשבון מימון משפחות המחבלים, "יש לפגוע בכיס מי שבנו החריבו משפחות שלמות. עונש מוות זה הצעד הבא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/18 09:57 כב בטבת התשעח

קלמנוביץ' ל'כיפה': "התרבות הפלסטינית מאדירה משפחת מחבלים"
דב קלמנוביץ, צילום: יחץ/ ישראל ברדוגו

חוק קיזוז כספי הטרור אמור לעלות היום (שלישי) לדיון נוסף בוועדת החוץ והביטחון ומי שבחר להצדיק אותו הוא המשנה לראש עיריית ירושלים ונפגע טרור בעצמו, דב קלמנוביץ'.

אתמול פורסם כי 200 נפגעי פעולות האיבה ובני משפחות שכולות חתמו על מכתב שקרא לראש הממשלה לפעול למען החוק של ח"כ אלעזר שטרן, שקידומו נתקע מאז הקריאה הטרומית ביוני האחרון.
 
אחד החותמים היה קלמנוביץ' שאמר ל'כיפה' כי עשה זאת מאחר שהוא "מאמין שיש לפגוע בכיסם של משפחות המחבלים הנהנות ממשכורות שמנות לאחר שהחריבו משפחות שלמות של ישראליים".

ליברמן ונתניהו בכנסת

יקדמו את החוק של שטרן? ליברמן ונתניהו בכנסתצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, "משום מה החוק הזה תקוע כבר חודשים ארוכים. הציבור הפלסטיני יצטרך לקחת בחשבון שהתשלום למשפחות המחבלים בסופו של דבר פוגע בהם ובשירותים שהם מקבלים. התרבות הפלסטינית מאדירה משפחת מחבלים עם דם על הידיים – ולזה מדינת ישראל צריכה לעשות סוף" .

עם זאת, בניגוד לקולות שנשמעו בקרב חלק מתומכי החוק כאילו הוא נועד להחליף את התיקון לחוק עונש מוות למחבלים, הוא ציין "איני מתנגד לחוק עונש מוות למחבלים וסבור שזהו הצעד הבא ולא נכון לוותר עליו".

יש לציין כי הצעת החוק של ח"כ שטרן מיש עתיד, באם תעבור, תורה על קיזוז כספי הסיוע של ישראל לרשות הפלסטינית על חשבון המענקים שהיא מעבירה למשפחות שבניהן ביצעו פיגועי טרור.