השקעה בנדל"ן: לא עסק לעשירים בלבד

נדל"ן שמניב פירות לטווח הקצר והארוך הוא עסק שאפשר להיכנס אליו גם ללא סכומי עתק. אחת האפשרויות להשקעה היא קרקע חקלאית שברבות הימים הופכת לאזור מגורים מאוכלס. אחד הפרויקטים הללו מתרחש באורות בדורות

חדשות כיפה בשיתוף אורות בדורות 03/03/20 21:57 ז באדר התשפ

השקעה בנדל"ן: לא עסק לעשירים בלבד
צילום: יחצ

נדל"ן איננו עסק לעשירים בלבד, ואפשר להשקיע בנדל"ן גם בכף קטן יחסית: הנדל"ן המניב נתפש בציבור כעסק לעשירים בלבד, אך האמת היא, שכמעט כל אחד יכול להיכנס להשקעה בתחום הנדל"ן, ולהפיק הכנסה נוספת מהצד על ידי השכרה או שימוש בשטח. חשוב להבין שניתן להיכנס לתחום גם לבד, אך גם כחלק מקבוצת רכישה גדולה יותר.

היתרון בכניסה לשוק באופן עצמאי הוא השליטה המוחלטת על הפרויקט ועל השימוש שנעשה בכסף. קבוצות רכישה לעומת זאת, לא ייהנו מעצמאות כזאת. לרוב ירכז אדם אחד את הפרויקט. היתרון בכך למשקיעים מתחילים הוא שהם יוכלו להיעזר במומחים של משקיע מנוסה יותר מהם, הכוח של הקבוצה לייצר פרויקט משמעותי יותר. ניתן להשקיע גם בפרויקט בינוי יוקרתי, גם בקרקע, גם באזור מסחרי וגם בתחום הדיור. הבחירה בין כל אחד מאפיקי ההשקעות בנדל"ן היא קשה, ודורשת ראשית להגדיר את השאיפות מההשקעה.

כאמור, קיים מגוון עצום באפשרויות ההשקעה בתחום הנדל"ן, וסכומי הכסף הנדרשים לכך. אחד מהדברים החשובים בתחום הנדל"ן הוא זיהוי הזדמנויות. כניסה בעיתוי הנכון להשקעה בתחום יכולה להיות משתלמת במיוחד. אנשים אשר השכילו לרכוש דירה לפני עליית המחירים לפני מעל עשר שנים, הכפילו ולעתים גם שילשו את ההון ההתחלתי עמו נכנסו להשקעה. זיהוי הזדמנות מתבצע במספר שיטות:

  • ניתוח עומק: היכרות בלתי אמצעית עם תכניות הפיתוח האזוריות יאפשרו לכם לזהות הזדמנות לפני כולם. אם אתם מעוניינים להשקיע בדיור, חפשו את התכניות לפיתוח התחבורה באזור, את מסגרות החינוך ואת מוקדי התעסוקה והבילוי הקרובים.
  • התייעצות עם מומחים: מומחים בעלי ותק בתחום הנדל"ן יוכלו להכווין אתכם להשקעות בעלות פוטנציאל גבוה, ואף אחד אתכם עם משקיעים אחרים ליצירת קבוצת השקעה.
  • היכרות אישית: אין תחליף להיכרות אישית עם האזור בו תרצו להשקיע ועם המעורבים בבנייה וההקמה.

למשל היכרות של דתי לאומי עם פרויקט אורות בדורות, שכונה דתית לאומית בדורות עלית, עם האוכלוסייה שבאה לגור בו, עם חברת הבנייה המקימה ועם התמיכה של חברי הכנסת תוכל להוביל להשקעה מוצלחת אפילו יותר משל מומחה הנדל"ן הגדול ביותר. הסיבה לכך היא שזוהי הדרך הטובה ביותר לדעת האם האזור מתאים באופיו למה שהמגזר הדתי לאומי מחפש, וזר לא יכול לדעת זאת.

אז איפה כדאי להשקיע?

השקעה של 100 אלף שקל בתחום הנדל"ן היא אמנם קטנה, אך אין זה אומר שהיא סוגרת בפניכם את האפשרות להיכנס לתחום. לרוב, לא תוכלו לרכוש נכס של ממש בסכום זה, אך תוכלו בהחלט להצטרף לקבוצות רכישה. השקעות בנדל"ן מניב בסכומים כאלה יתבצעו לרוב כחלק מהשקעה בפרויקט בניה מסחרי, או כקבוצת רכישה של מבני מגורים. היתרון בפרויקטים אלו הוא האפשרות להכנסה צדדית לא מבוטלת כאשר הפרויקט יושלם והתשלומים של המשכירים יתחילו להיכנס. חשוב מאוד להיכנס להשקעות עם אנשים עליהם אתם סומכים, מאחר ותרמיות עוקץ בתחום הנדל"ן הן נפוצות. בנוסף, קיים פיתוי מתמשך להשקיע בנדל"ן זול בחו"ל. זכרו תמיד, פרויקטים במחירים מגוחכים הם לרוב זולים מסיבה מסוימת. אם מקומיים מסרבים לרכוש בסכומים כאלו, כנראה שיש לכך סיבה טובה, גם אם החברה המתווכת מנסה לשכנע אתכם אחרת.
 
בסופו של דבר, אופי ההשקעה האופטימלית משתנה על פי השלב בחיים, המטרה, והאופי של כל משקיע. שטח מסחרי או קרקע מתאימים לאנשים הרפתקניים יותר, ואילו דיור לרוב מתאים לאנשים המחפשים השקעה בטוחה ויציבה. חשוב מאוד להשקיע במקום בו אתם מאמינים, בטח אם מטרת ההשקעה היא שימוש אישי. השקעה באזור אותו אתם מכירים, פרויקט מאוכלס באנשים בסגנון שלכם לרוב תתברר להשקעה הטובה ביותר, בטח אם המטרה היא שימוש עצמי. זכרו שכאשר קונים נכס למגורים, חשוב לא רק להסתכל על הצמיחה העתידית של הערך שלו, בטח אם אין לכם כוונה לעבור דירה ולמכור אותו. קנו דירה או בית למגורים רק במקום בו באמת תשמחו לגור, ואל תנהלו את חייכם ותקבעו את ביתכם כאשר אתם חושבים על עליית ערך בהשקעה אותה לא תפדו לעולם.

 

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים והצטרפו להצלחה - לחצו כאן >