לא קורה כל יום: בתים חדשים באלון מורה למכירה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/12/19 12:48 כז בכסלו התשפ

לא קורה כל יום: בתים חדשים באלון מורה למכירה
צילום: יח"צ

רכישת בית מלווה באינספור התלבטויות, סייגים, מאמצים ולבסוף החלטה אחת משמעותית שמטרתה להביא אתכם לצמיחה אישית ומשפחתית. איך מחליטים? למה נותנים משקל יתר ולמה פחות? אין ספק שהבית צריך להיות בית טוב. אפילו מצוין. סטנדרט הבניה גבוה. והיזם אמין. אבל כל אלה הם הפרטים הטכניים. יש עוד שיקול שהוא משמעותי לבאים לרכוש בית והוא- הקהילה.

הרי בסוף נצטרך לבקש חלב מהשכנה, ולבלות עם הילדים שלהם בגן השעשועים. כשנגור בבית משלנו נרצה לארח את השכנים ושהם יארחו אותנו ובשביל זה, בטרם נרכוש בית- כדאי שנכיר את הקהילה. השגנו עבורכם הצצה לקהילת אלון מורה, שם נבנה בימים אלה פרויקט 'פסגת צל הרים'. הצטרפו אלינו. בהחלט נעים להכיר!

אלון מורה
הקהילה של אלון מורה כוללת פסיפס של כמעט 400 משפחות המקיימות אורח חיים דתי בצל הרי השומרון המהווים מקור השראה אידיאולוגי. בקהילה תמצאו אנשים במגוון תחומי עשיה- פעילות ציבורית, עורכי דין, מיזמי חסד, עסקים קטנים, מורים, בנאים, אנשי הייטק ועוד מגוון המקצועות שהשוק מציע.

נדמה שכשמדברים באלון מורה על ההון האנושי, על הנוף הבראשיתי שמתחבר לנוף אנושי, הם לא לא סתם אומרים. קבוצות הוואטסאפ הרבות והפעילות שחלקן רשמיות למטרות חסד וחלקן החסד קורה בהן 'על הדרך' הן עדות לחיי הקהילה התוססים. הסתייעות אחד בשני, עצה טובה, טובה קטנה, הם דברים שבשגרת החיים באלון מורה.

לא רק בוואטסאפ
כמובן, המפגשים הם לא רק וירטואליים והקהילה מתקיימת גם מחוץ לוואטסאפ. תושבי היישוב נהנים ממגוון עצום של פעילות תרבות והזדמנויות קהילתיות; מועדוני נשים, יולדות וותיקים פעילים לאורך השבוע, ערבי גברים ומסיבות ראש חודש, חבורות לימוד דף יומי ולימוד 'צורבא', מניינים שמהווים חיבור קהילתי, קידושים ואירועי שיא מושקעים המחברים בין כלל התושבים.

רק לאחרונה קיימו ביישוב את 'שבת לך לך' שבת מסורתית המתקיימת כבר למעלה מעשרים שנה ובמהלכה מציינים את כניסתו של אברהם אבינו לארץ ישראל דרך שכם ואלון מורה. במהלך השבת מתקיימות תפילות המוניות של כל הקהילה, נערכים קידושים, שיחות, מפגשים וסיורים הנועדים לחבר בין האדם לאדם ובין האדם לאדמה.

צילום: יח"צ

עורך דין, בעלת סלון כלות חברתי ומהנדס בנין
זו לא התחלה של בדיחה, אלא שלושה אנשים שנבחרו להוות מדגם מייצג לקהילה. שלושה מקצועות שונים במקומות שונים בארץ שמתכנסים אל קהילה אחת המורכבת מחיבור למקום ומחיבור בין אדם לחברו. ראשון פגשנו באריה, עורך דין מצליח בעל משרד בירושלים. אריה גדל בחברה החרדית והגיע לאלון מורה כדי לקיים את מצוות יישוב הארץ. על האתגרים הוא מונה את הנסיעות הארוכות אך מציין שדווקא החיבור לארץ ישראל ומגורים ביישוב ששואף למעלה, שלא מוותר על שירותים איכותיים- שווים את כל האתגרים.

אחריו, נסענו מערבה מאלון מורה ליישוב ברקן, שם נכנסנו לסלון כלות החברתי 'כשושנה' בניהולה של בתיה לסר. בתיה בת היישוב, נשואה לבן היישוב ומתגוררת באלון מורה. היא יודעת לספר לנו על על הפקות ענק של הופעות, אירועי יום העצמאות, על החיבוק הקהילתי ביום הזכרון וההתמודדות עם אתגרים מתוך ראיה של גדלות.

מברקן המשכנו מערבה לבני ברק, אל בית המדרש החדש של חסידות ויזניץ' הנבנה בימים אלו על ידי חברת הר כביר (גם היא ממוקמת באלון מורה), שמה עובד מתניה שמספר לנו על החברים הרבים ביישוב, על האפשרות לעשות כמעט הכל עם החברים האלה. מתניה ואשתו לירון, היו במהלך השנים משפחה מאמצת של אחד משבטי הנוער וגם את זה הוא מציין כחיבור בין הנוער למבוגרי היישוב שיוצר קהילה מחוברת ויציבה.

בית עם קהילה
גם תכנון השכונות נעשה במטרה לשמר את הקהילתיות והביחד. דבר שניתן לו דגש משמעותי בפסגת צל הרים, הפרויקט החדש למגורים באלון מורה. תכנון השכונה בוצע באופן כזה שלצד הפרטיות המתבקשת, יהיו הזדמנויות לחיבור בין תושבי השכונה- במתקני שעשועים, ברחוב משולב, ועוד. ביחד יזמות, חברת היזמות שבונה את הפרויקט הייחודי הזה, מספרים כי תהליך התכנון החל מתוך היכרות עם משפחות היישוב, אופי הקהילה והרצון להגדיל את היישוב תוך שימור היתרונות הקהילתיים.

רוצים להצטרף לקהילת אלון מורה? לחצו כאן