אושרו מאות יחידות דיור חדשות בשכונות הירושלמיות

הוועדה המחוזית לתו"ב בירושלים אישרה להפקדה תכניות בקטמונים (כ-700 יח"ד) ובקרית יובל (320 יח"ד); בחודש הבא יתקיים דיון נוסף לגבי תכנית ל-114 יח"ד של החברה בעיר גנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 16:01 ה באב התשפג

אושרו מאות יחידות דיור חדשות בשכונות הירושלמיות
הדמיה של מתחם 06, צילום: גיא שחם arc- deco

ועדת התכנון המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים העבירה היום (א') את החלטתה בהמשך לדיון שערכה בשבוע שעבר (17.7.23). ההחלטה כוללת אישור שתי תכניות שהוגשו על ידי קבוצת בית ירושלמי. הפרויקט הראשון הוא מתחם 06 בקטמונים, מיזם פינוי בינוי באחד האזורים שצפויים להיות מהמבוקשים בירושלים, סמוך לאצטדיון טדי ומגרשי הטניס הארנה במלחה, סמוך ליציאה לכביש בגין (50) וכן לתחנת רכבת קלה עתידית שבנייתה החלה. 

הפקדה על סך 18 מיליון שקלים לצורך תחזוקה מיידית 

מדובר בפרויקט דגל של בית ירושלמי במסגרתו יוקמו 700 יח"ד וכ4,500 מ"ר שטחי מסחר שישולבו במגדלים ובניה מרקמית. בהחלטה ניתנה התייחסות עבור תוספת יח"ד כנגד הפקדה בסך 18 מיליון שקלים בקרן תחזוקה לטיפול מיידי בבלאי במתקנים חיוניים וכדי להבטיח תחזוקה ארוכת טווח של המבנים.

יחיאל סגל, מנכ"ל ובעלים בקבוצת בית ירושלמי, אמר כי "לאחר אישור פרויקט מתחם 06, תשלים בית ירושלמי מהלך של אישור 1200 יח"ד של בית ירושלמי בקטמונים, מה שיהפוך את בית ירושלמי לחברה עם מספר יחידות הדיור הגדול ביותר בתנופת הבנייה שעוברת שכונת הקטמונים. מספר יחה"ד הגבוה יהווה יתרון בשנים הקרובות כאשר אלפי דיירים יפונו במיזמים של פינוי בינוי ויזדקקו לדירות להשכרה לתקופת הבניה". 

פרויקט פינוי בינוי בשכונת קריית יובל 

בנוסף, אושר פרויקט פינוי בינוי הממוקם בין הרחובות גואטמלה 25,27,29 לבוליביה בשכונת קריית יובל בירושלים. המגרש כולל 3 מבני רכבת קיימים ובהם 85 יח"ד ובמקומן ייבנו שני מגדלים בני 27 קומות שיכילו כ-320 יח"ד.

התכנית המאושרת כוללת הפרשת שטח של כ-1.5 דונם לשם יצירת מגרש עבור מבנה ציבור המשלב מעבר ציבורי בין הרחובות. התכנית מנצלת את הפרשי הקרקע ע"י חיבור לשטח ירוק גדול ומבני ציבור. התכנית מציעה הרחבה של הדרך גם מרחוב בוליביה וגם מרחוב גואטמלה, בדגש על הנגשה לציבור של השטחים הפתוחים באזור. בתכנית קרן תחזוקה של 12 מיליון שקלים.

מעלית מיוחדת תפצה על הפרשי הגובה

הייחוד של התכנית היא ניצול של הקרקע בצורה נכונה באופן שמפצה על הפרשי הגובה לטובת חיבור של הדיירים לפארקים ומבני ציבור, התכנית אף כוללת מעלית מיוחדת שתגשר על הפרשי הגובה. עו"ד החברה בשני הפרוייקטים: משרד עו"ד ERM; אדריכל בפרויקט גואטמלה: פרוס אדריכלים; אדריכל פרויקט קטמונים 06-עמית מנדלקורן. דיון בתכנית נוספת לאישור הוועדה, של פינוי בינוי בשכונת עיר גנים, ברחוב קוסטה ריקה, יתקיים בחודש הבא. התכנית מציעה 114 יח"ד במגדל של 21 קומות, במקום 25 יח"ד בבנין של 4 קומות.