בניין היסטורי במרכז העיר ירושלים נמכר לאיל הון צרפתי-ישראלי בסכום מטורף

הבניין ההיסטורי ברחוב הלל במרכז העיר נמכר לאיל הון צרפתי יהודי, שעומד בראש ענקית אופטיקה באירופה - לורנט לוי. הבניין שהועמד למכרז על ידי רמ"י נמכר בכמעט פי שניים יותר ממחיר המינימום שנקבע למכרז

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 13:47 כה בתשרי התשפג

בניין היסטורי במרכז העיר ירושלים נמכר לאיל הון צרפתי-ישראלי בסכום מטורף
בניין קצין העיר, צילום: צבי קצור

המתחם ההיסטורי ברחוב הלל נמכר ב- 180 מיליון שקל:  לפני כ-5 חודשים הוציאה רמ"י את מתחם  קצין העיר למכרז של במחיר מינימום של 95 מליון שקלים, כאשר למכרז הוגשו 4 הצעות, מי שזכה בהצעה ובענק הוא איל ההון הצרפתי ישראלי - לורנט לוי,  שעשה את הונו בשנות ה-90 מרשת אופטיקה שהקים בצרפת המונה כ 650 סניפים ומגלגלת כ-750 מלון אירו בשנה.

לורנט לוי רכש את המתחם בסכום של 180 מיליון ש"ח

איל ההון הצרפתי ישראלי, רכש את המתחם בסכום של 180 מיליון ש"ח כמעט פי שניים ממחיר המינימום אותו דרשה רמ"י כשהוציאה אותו למכרז. המתחם שנמצא ברחוב הלל 27, עומד על שטח של כ 2.5 דונם ובתוכו ממוקם הבניין ההיסטורי של קצין העיר בירושלים, בית כנסת איטלקי ומוזיאון ליהדות איטליה וכן מבנים שמיועדים להריסה.

בניין קצין העיר

בניין קצין העיר צילום: צבי קצור

בניין קצין העיר שעמד במתחם שימש חיילים רבים, ומהווה אבן דרך היסטורית לכל חייל ירושלמי, הבניין הוקם בין השנים 1880–1920 בירושלים, ותוכנן על ידי של האדריכל הטמפלרי תיאדור זנדל. במגרש  יש בניינים נוספים ששימשו בעבר בית חולים ואכסניה לצליינים. בניינים אלו שימשו עד לא מכבר את קצין העיר של ירושלים שעומד כיום שומם, ואת בית הכנסת האיטלקי "קונילאו ויניטו". בית המוזיאון נקרא בית שמידט על שם האב הקתולי שמידט שהיה בלשן מומחה לשפות שמיות ופעיל מאוד בבית הספר.