הוועדה המחוזית ירושלים אישרה עוד 2 תוכניות להקמת מגדלים בקריית יובל ובית הכרם

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לאשר עוד שתי תוכניות לאורך הרכבת הקלה, תוכנית להקמת מגדל בן 30 קומות בבית הכרם, ותוכנית פינוי-בינוי ברחוב הנטקה שתכלול הקמת  בניין בן 10 קומות  

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/22 12:29 יז באב התשפב

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה עוד 2 תוכניות להקמת מגדלים בקריית יובל ובית הכרם
פינוי בינוי, צילום: shutterstock

ירושלים עולה לגובה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, החליטה לאשר שתי תכניות לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה. מדובר בתוכניות המציעות העצמה של זכויות הבניה וכן עירוב שימושים, וזאת בהתאם למדיניות הוועדה המעודדת את ציפוף הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה וניצול ראוי של משאב הקרקע העירוני בסמיכות לצירי הסעת המונים.

בבית הכרם יוקם מגדל בן 30 קומות ובו 166 יחידות דיור

בבית הכרם החליטה הוועדה לאשר את תכנית "מגדל בית הכרם", בשטח של כ-7.7 דונם, הממוקמת במפגש שדרות הרצל ושדרות וולפסון, בשכונת בית הכרם ובצמוד לציר הרכבת הפעיל. 

צילום: משרד ישר אדריכלים

התוכנית כוללת הקמת מגדל בן 30 קומות שישלב בקומות העליונות 165 יחידות דיור, ו-7 קומות לטובת שטחי דיור מיוחד ושטחי תעסוקה.  בנוסף, התוכנית מקצה שטח לטובת צורכי ציבור עבור מתנ"ס ושטח קהילתי. התוכנית מציעה שדרוג משמעותי של השטחים הציבוריים במקום, ויוצרת שטח חדש עבור בית ספר וכן פארק על שטח של כ-1.3 דונם, שיהווה חיבור בין השכונה ובין ציר הרכבת הקלה. 

התכנית הוגשה על ידי חברת "אזורים בנין בע"מ" וחברת "הרצל וולפסון במימושים בע"מ", ונערכה על ידי משרד 'ישר אדריכלים'.

בקריית יובל יהרסו המבנים הישנים וייבנה בניין מגורים חדש בן 10 קומות ובו 578 יחידות דיור

בתוך כך, החליטה הוועדה לאשר תכנית פינוי-בינוי בשטח של כ-1.1 דונם, ברחוב הנטקה 30-32, בשכונת קרית היובל על ציר עתידי של הרכבת הקלה.  על פי התכנית יוקם בניין מגורים חדש בן 10 קומות ובו 578 יחידות דיור.

הבניין החדש ישלב חזית מסחרית כלפי הרחוב וכן שטחים למבנים ומוסדות ציבור עבור צרכי חברה וקהילה. בנוסף, התוכנית מציעה מעבר חדש עבור הולכי רגל אשר ישולב בו דרגנוע, וזאת להגדלת נגישות התושבים לציר הרכבת הקלה. התוכנית הינה ביוזמה פרטית ונערכה על ידי אדר' דוד בלצקי.

יו"ר הוועדה המחוזית שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכניות מהוות תרומה נוספת להתחדשות לאורך צירי הרכבת הקלה, לחיבור השכונות לציר הרכבת ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית שהוא מטרה עירונית ואף לאומית. כן מוצע עירוב שימושים התואם ליצירת צירים אלו כצירים עירוניים מגוונים ופעילים".