חבר קבינט על אפשרות להסלמה בעזה: "חמאס לא יקום מהעימות הזה"

השר אריה דרעי איים על ארגון הטרור העזתי למקרה שינסה לגרור את ישראל לעימות, "אנחנו נלך איתו עד הסוף הפעם". בצד הפלסטיני טענו ל-58 הרוגים ואלפי פצועים

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/05/18 05:52 א בסיון התשעח

חבר קבינט על אפשרות להסלמה בעזה: "חמאס לא יקום מהעימות הזה"
כוחות צה"ל פרוסים סביב רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

יממה לאחר המהומות האלימות ברצועת עזה,ולקראת חידושן היום (שלישי) איים חבר הקבינט מדיני-ביטחוני, השר אריה דרעי, על חמאס במידה וארגון הטרור יסלים את פעולותיו.

"חמאס, אם ינסה לדרדר את המצב ולהיכנס לעימות", אמר דרעי בראיון לגלי צה"ל, "לא יקום מהעימות הזה. אנחנו נלך איתו עד הסוף הפעם".

פעילות טרור בחסות הפגנות אלימות ברצועת עזה

פעילות טרור בחסות הפגנות אלימות ברצועת עזהצילום: דובר צה"ל

40,000 איש התגודדו במהלך אתמול ב-13 מוקדים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה ופעלו באלימות נגד כוחות הביטחון, תוך מספר ניסיונות לפיגועי טרור בדמות הנחת מטענים. צה"ל ירה לעבר המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות, ירי חי ואף תקף, באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס וטנקים, 13 יעדי טרור של חמאס בעומק עזה.

בצה"ל ציינו את אירועי אתמול וביניהם, ריצה המונית של מאות מפירי סדר לגדר בצפונית, כולל טיפוס על הגדר במספר נקודות, פיצוץ חמישה מטעני צינור בצפון הרצועה, פיצוץ מטען חבלה בצפון הרצועה, זריקת בקבוקי תבערה וירי לעבר כוחות בצפון ובדרום הרצועה בחסות הפרות הסדר.

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד דרום בשטח

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד דרום בשטחצילום: דובר צה"ל

בנוסף, דיווחו בצבא על שליחת 25 עפיפונים על ידי פעילי חמאס, מתוכם 17 עם חומרי בערה שגרמו לשריפות בשטח ישראל ב-23 מוקדים.

במשרד הבריאות הפלסטיני פרסמו כי כתוצאה מהאירועים ברצועה נהרגו 58 פלסטינים ונפצעו 2,771 בני אדם, בתוכם נשים וילדים. יש לציין כי פעילי הטרור בעזה עשו לא פעם שימוש באותם נפגעים ודירבנו אותם להתקרב לגדר ולנסות לפגוע בלוחמי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ימשיכו "לפעול באופן נחוש כנגד אירועי הטרור הנרחבים המובלים באופן מתוזמן על-ידי ארגון הטרור חמאס. כל פעולת טרור תענה בתגובה חריפה. כוחותינו נחושים לממש את משימת ההגנה על ריבונות המדינה ועל אזרחי ישראל". 

תקיפת יעדי חמאס בעזה

תקיפת יעדי חמאס בעזהצילום: דובר צה"ל