נתניהו לראשי הרשויות: עדיין אין אור ירוק מהאמריקאים להחלת הריבונות

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, התומכים בתכנית המאה, נפגשו עם ראש הממשלה, שאמר להם כי כל מה שנדרש מישראל היא הסכמה לנהל משא ומתן עם הפלשתינים. ראש מועצת אפרת: "ראש הממשלה השיג דברים שלא יכולנו לחלום עליהם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/06/20 07:47 טז בסיון התשפ

נתניהו לראשי הרשויות: עדיין אין אור ירוק מהאמריקאים להחלת הריבונות
ראשי הרשויות עם נתניהו, חוטובלי ולוין, צילום: ללא

מספר גדול של ראשי רשויות ביהודה ושומרון, התומכים ב'תכנית המאה', נפגשו אמש (א') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושמעו ממנו עדכונים על התקדמות התכנית. בפגישה נכחו גם יו"ר הכנסת יריב לוין, והשרה לענייני התיישבות ציפי חוטובלי.

על פי דיווח ב'כאן', נתניהו אמר לראשי הרשויות כי במסגרת התכנית הדבר היחיד שנדרש מישראל הוא הסכמה לנהל משא ומתן עם הפלשתינים. עוד אמר ראש הממשלה כי האמריקאים קוראים לזה מדינה פלשתינית, אך אנחנו לא קוראים לזה ככה. בנוסף, על פי הדיווח, נתניהו אמר לראשי הרשויות כי האמריקאים טרם נתנו את האור הירוק להחלת החוק הישראלי בשטחי יהודה ושומרון, וכי ייתכן שבסופו של דבר, השטחים עליהם אמור להיות מוחל החוק הישראלי יהיו קטנים יותר מ-30 האחוזים מהשטח המיועדים, עליהם דובר בתחילה.

(בווידאו: העימות בין ראש מועצת אפרת וראש מועצת הר חברון בעד ונגד תכנית המאה)

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר לאחר הפגישה כי "ראש הממשלה הוא ידיד ההתיישבות. בשורה של צעדים השיג מנשיא ארה"ב הידידותי ביותר לישראל ולהתיישבות, דברים שלא יכולנו לחלום עליהם". רביבי הוסיף עוד כי "יש לנו מספיק אויבים מסביב, ולא צריך לייצר מחלוקות בקרבנו. במהלך הזה כולנו צריכים להתייצב לימין ראש הממשלה", אמר.

כזכור, ראשי המועצות האזוריות הגדולות, ביניהם ראש מועצת יש"ע, וכן מספר ראשי רשויות מקומיות, מתנגדים בתוקף לתכנית. ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר בשבוע שעבר כי טראמפ "איננו ידיד ישראל", בשל התכנית, וספג ביקורת קשה בשל האמירה הזו. בנוסף, במועצה האזורית שומרון יצאו בקמפיין נרחב נגד תכנית המאה, בטענה כי מדובר במכבסת מילים ותכליתה הוא הקמת מדינה פלשתינית. ראשי הרשויות המתנגדים נפגשו אף הם עם ראש הממשלה, בשבוע שעבר.

ראשי הרשויות שהשתתפו אמש בפגישה הם ניר ברטל ראש מועצת אורנית, שי רוזנצווייג ראש מועצת אלפי מנשה, אלי שבירו ראש העיר אריאל. אסף מינצר ראש המועצה באלקנה. חיים מנדל שקד ראש המועצה הר אדר,  אריה כהן ראש המועצה מגילות, יוסי אברהמי ראש מועצת גבעת זאב, עודד רביבי ראש המועצה המקומית אפרת. יגאל להב ראש מועצה מקומית קרני שומרון, אליהו גפני ראש מועצה מקומית עמנואל וראש עיריית מודיעין עילית יעקב אשר גוטרמן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן