נשות קדומים לבנט: "סופי השבוע הופכים לסיוט"

נשות קדומים שלחו מספר מכתבים אל שר הבטחון לאחר שלא נעשה דבר בנידון בנושא ההתפרעויות שמגיעות מהכפר הסמוך להם. "הילדה הנכה שלי צריכה קצת אוויר - אבל יש עשן שחור וגז מדמיע מהכפר השכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/20 16:33 כה בשבט התשפ

נשות קדומים לבנט: "סופי השבוע הופכים לסיוט"
בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לפני חודשיים יותר ממאה וחמישים תושבי קדומים פנו לשר הביטחון נפתלי בנט וביקשו שיסייע במיגור התפרעויות הכפר קדום, המתבצעות מידי שבוע. יש לציין כי עוד לפני כן התושבים כבר פנו לראש הממשלה נתניהו שכיהן אז כשר הביטחון, וביקשו את התערבותו ואת התערבות אלוף פיקוד המרכז נדב פדן במיגור ההתפרעויות שמגיעות מהכפר הסמוך להם,  אך נתניהו התפטר מתפקיד זה, מה שהפך את בנט לכתובת החדשה עבור התושבים.

כעת מצטרפות גם נשות קדומים לבקשה, שטרם קיבלה מענה. אחת הנשים כתבה: " רציתי שתדע שאצלנו בקדומים, בבית שלנו, השבת אחר הצהריים כמו בכל עשר השנים האחרונות - היה סיוט מתמשך. אני רוצה לצאת עם הילדים הקטנים לגן המשחקים - ופשוט אי אפשר לנשום. הילדה הנכה שלי צריכה קצת אוויר - אבל יש עשן שחור וגז מדמיע מהכפר השכן קדום. וזה למה? כי צה''ל מאפשר למתפרעים של קדום כבר 10 שנים להבעיר צמיגים לזהם את האוויר ולהתפרע מתחת לבתים שלנו".

הכותבת המשיכה לכתוב אל הרגש הפוליטי של בנט: "תראה כבוד השר, נעשה עסק: נותרו 2 שבתות עד הבחירות. תן לנו בקדומים לנשום ואנחנו נבחר בך בקלפי. פשוט אל תכיל את המתפרעים הערבים. אל תאפשר להם את זה. הוגן? מי יודע אולי בעיני צה''ל תמצא חן הגישה הבטחונית החדשה והפתרון ימשך גם אחרי הבחירות".

אל בנט הגיעו עוד מכתבים רבים באותו הסגנון הדורשים מבנט לעשות משהו בנידון. במכתב ששיגרו כבר בעבר תושבי קדומים לבנט נכתב: "אנו, תושבי קדומים, חווים כמעט עשור התפרעויות מצד הכפר קדום. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון, הצבא והמשטרה ומבקשים לנקוט בפעולה חד-משמעית שתגדע התפרעויות אלו הנתמכות וממומנות על ידי ארגוני שמאל קיצוני, מסכנות את הלוחמים ופוגעות בשגרת החיים בשכונות רבות בקדומים, מזהמות את האוויר בעשן צמיגים וגז מדמיע ופוגעות באיכות החיים. מתי צה''ל ינצח בשומרון? די להתפרעויות, ודי להכלה".