נתניהו תומך בהצבת מצלמות: "מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות"

לאחר עתירתו של סער נגד החלטת וועדת הבחירות בליכוד, השיב ראש הממשלה כי מאמין שהמצלמות מגבירות את אמון הבוחרים בהליך, אך טען: "לבית הדין הנכבד אין למעשה סמכות לדון בנסיבות העניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 15:48 יט בכסלו התשפ

נתניהו תומך בהצבת מצלמות: "מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות"
נתניהו בחברון אמש, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו השיב לעתירה שהגיש ח"כ גדעון סער לבית הדין של הליכוד בגין הצבת מצלמות בעת ספירת הקולות בתום יום הבחירות לראשות הליכוד, שצפוי להתקיים בשבוע הבא. 

"עמדתו העקרונית של ראש הממשלה היא, כי מצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות הבחירות, וזאת מבלי לפגוע החשאיות ההצבעה", הסביר עו"ד ראבילו בשם נתניהו. 

צילום: ללא

עוד הוסיף ראש הממשלה: "עמדה עקרונית זו, אינה באה לגרוע מהטענות המקדימות שפרט החתום מטה ולפיהן לבית הדין הנכבד אין למעשה סמכות לדון בנסיבות עניין זה בערעור על החלטת וועדת הבחירות". 

כזכור, מטהו של סער הגיש עתירה לבית הדין של הליכוד בטענה שהמפלגה מסרבת להציב מצלמות בספירה בקלפיות, בניגוד לעמדת המפלגה עצמה לפני הבחירות האחרונות לכנסת. העתירה הוגשה לאחר שאתמול (ב') סירבה ועדת הבחירות בליכוד להציב מצלמות כדי למנוע חשש לזיופים, סער עתר מיד לבית הדין כאשר בטיעונים ישנם ציטוטים מפי ראש הממשלה נתניהו על החשיבות של מצלמות כדי להבטיח את טוהר הבחירות: "יש מצלמות בכל סופרמרקט וקופת חולים, אנחנו רוצים גם בקלפיות", הסביר נתניהו לפני חודשים ספורים לקראת הבחירות לכנסת.