תושבי קדומים לבנט: מגר ההתפרעויות בכפר קדום

במכתב שנשלח מטעם תושבי קדומים לשר הביטחון בנט, מבקשים התושבים את התערבותו בהתפרעויות המגיעות מהכפר הסמוך מידי שבוע. "ארגוני שמאל קיצוני מממנים ומתסיסים את הערבים בכפר" לטענתם

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/12/19 18:20 כ בכסלו התשפ

תושבי קדומים לבנט: מגר ההתפרעויות בכפר קדום
שר הביטחון נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

יותר ממאה וחמישים תושבי קדומים פנו היום (ד') לשר הביטחון נפתלי בנט וביקשו שיסייע במיגור התפרעויות הכפר קדום, המתבצעות מידי שבוע. יש לציין כי לפני כחודש פנו  התושבים לראש הממשלה נתניהו שכיהן אז כשר הביטחון, וביקשו את התערבותו ואת התערבות אלוף פיקוד המרכז נדב פדן במיגור ההתפרעויות שמגיעות מהכפר הסמוך להם, אך נתניהו התפטר מתפקיד זה, מה שהפך את בנט לכתובת החדשה עבור התושבים.

במכתב ששיגרו תושבי קדומים לבנט נכתב: "אנו, תושבי קדומים, חווים כמעט עשור התפרעויות מצד הכפר קדום. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון, הצבא והמשטרה ומבקשים לנקוט בפעולה חד-משמעית שתגדע התפרעויות אלו הנתמכות וממומנות על ידי ארגוני שמאל קיצוני, מסכנות את הלוחמים ופוגעות בשגרת החיים בשכונות רבות בקדומים, מזהמות את האוויר בעשן צמיגים וגז מדמיע ופוגעות באיכות החיים. מתי צה''ל ינצח בשומרון? די להתפרעויות, ודי להכלה".

הרב אביעד גדות, , תושב קדומים עצמו ומיוזמי הפניה מסר "אנו בטוחים כי השר בנט, שהוכיח היטב כי הוא מבין לעומק את הבעיות שהשתרשו בתפיסת מערכת הביטחון בעשורים האחרונים, ידע לגדוע את ההתפרעויות של ערביי קדום, ולנצח.

הרב גדות הוסיף וטען: "משפטיזציה ומוסר לקוי מכשילים את הצבא. משיחות שלנו עם מפקד החטיבה התברר כי ארגוני שמאל קיצוני מממנים ומתסיסים את הערבים בכפר, ויש למערכת את השמות של פעילים אלו. הצבא מחכה לפקודה".