עוצרים את ההשתלטות - עולים לסבסטיה

מאות בני נוער ובחורי ישיבה, יחד עם רבניהם ורבנים מובילים בשומרון, עלו לאתר הקדום בסבסטיה, במסגרת המאמצים להגברת הנוכחות היהודית במקום. יוסי דגן: "המטרה שלנו היא הקמת מרכז מורשת ההתיישבות במקום ושמירה על האחיזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 13:52 ד בטבת התשפ

עוצרים את ההשתלטות - עולים לסבסטיה
הגן הלאומי בסבסטיה , צילום: פלאש 90

מאות בני נוער ובחורי ישיבה עלו אמש (ג') לתחנת הרכבת בסבסטיה, זאת כחלק מהפעילות לחידוש מורשת ההתיישבות במקום, ועצירת ניסיונות ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על המקום. 

בין הנוכחים היו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הרב דודי דודקביץ רב הישוב יצהר, הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש וכן הבנים והנכדים של ראשוני גוש אמונים ומיישבי השומרון. היוזמים הם הבנים והנכדים של ראשוני גוש אמונים ובוני השומרון בהם: הנכד של הרב לוינגר, הבן של ניתי שילה מראשוני הגרעין הדתי בחומש, הנכד של שוש שילה מראשוני קדומים, הבן של יהודה אליהו ממקימי הישוב חרשה וארגון רגבים.

ראש מועצת שומרון דגן אמר במקום: "תחנת הרכבת בסבסטיה מסמלת את ראשית ההתיישבות במקום, ולכן ברור שגם המאבק עליה הוא סמלי. המטרה שלנו היא הקמת מרכז מורשת ההתיישבות במקום ושמירה על האחיזה. לא סתם ישנן ניסיונות השתלטות של הרשות הפלסטינית על המקום. החשיבות ברורה ומובנת לכולם".

יוסי דגן בסבסטיה

יוסי דגן בסבסטיהצילום: איתן שוויבר

הרב דודקביץ: "עניינו של חג החנוכה הוא להרבות את האור בעולם וכך גם טבעה של הארץ שצריך להרחיב את האור המיוחד שלה ובכך יתמעטו כל הדברים המחשיכים את האור. כאן, בתחנת הרכבת שומרון המכונה תחנת סבסטיה, נדלק בחג החנוכה לפני 44 שנים האור הקטן אשר ממנו נדלקו אורות רבים של ישובים יהודים ברחבי יהודה ושומרון בפרט וארץ ישראל בכלל".

הרב אלישמע כהן אמר בהקשר של ישוב ארץ ישראל: "אנחנו זוכים לא רק לראות את הנס אלא להיות מחוללי הנס וזו זכות גדולה מאוד"

הנוכחים פרצו בריקודים, ושחזרו את השמחה שהייתה עם ההודעה על אישור הקמת קדום - הישוב הראשון בשומרון שהביאה להקמת השומרון ועליית ישובים נוספים. לקרקע לפני 44 שנים בדיוק.