בשורה חדשה: המנהל האזרחי יקים גוף המקביל למרשם המקרקעין

המדינה הודיעה כי בתוך מספר חודשים יוקם גוף לניהול מרשם בעלי זכויות תחת המנהל האזרחי. עודד רביבי ראש מועצת אפרת אמר: "בשורה לעשרות אלפי רוכשים של יחידות דיור ביו"ש"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 04/11/19 09:01 ו בחשון התשפ

בשורה חדשה: המנהל האזרחי יקים גוף המקביל למרשם המקרקעין
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, צביקה ישראלי

המנהל האזרחי יקים גוף סטטוטורי מקביל למרשם המקרקעין, כך הודיע המדינה זאת בעקבות עתירה לבג"ץ כי בתוך מספר חודשים יוקם גוף רלוונטי תחת המנהל האזרחי.

מאז שנות ה-90 אפשרה המדינה לרוכשי דירות בתחומי הקו הירוק להנות מפרצלציה ולרכוש באופן מסודר את הזכויות על הדירה. ביו"ש לא הוקם מרשם מקרקעין וכך אלפי רוכשי דירות לא יכלו לקבל את הזכויות על אף הרכישה והם נאלצו להיות תלויים בחברות המשכנות שחלקן קרסו תחת הנטל הבירוקרטי וחלקן ניצלו את המצב לדרוש כספים נוספים בעבור הזכויות. 

יביא את השביל גם לגוש עציון. לוין ועודד רביבי

השר יריב לוין ועודד רביביצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

עודד רביבי ראש מועצת אפרת שפעל רבות מאחורי הקלעים למציאת פיתרון אמר כי "הודעת המדינה לבג"ץ כי יוקם במנהל האזרחי גוף לניהול מרשם בעלי זכויות, היא בשורה לעשרות אלפי רוכשים של יחידות דיור ביו"ש שעד עתה היו תלויים באוויר או לחסדי החברה המשכנת ובעצם היו נתונים לאפליה מצד המדינה. היכולת לרשום זכויות על הדירה היא בשורה אמיתית ומהווה צעד בדרך הנכונה, שסופה צריך להיות החלת החוק הישראלי ביו"ש".