הממשלה אישרה: היישוב מבואות יריחו יוסדר

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הסיר את התנגדותו, אישרה הממשלה בישיבה שהתקיימה בבקעת הירדן את הסדרת היישוב. בימין מברכים אך גם מסתייגים: הבטחת בחירות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/09/19 14:36 טו באלול התשעט

הממשלה אישרה: היישוב מבואות יריחו יוסדר
ישיבת הממשלה בבקעת הירדן, היום, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

הממשלה אישרה בישיבתה שהתקיימה היום (א') בבקעת הירדן את הסדרת היישוב מבואות יריחו, שהחל כמאחז במה שנקרא בעבר חוות ייט"ב, בסמוך לכפר עוג'א, בדרום בקעת הירדן. היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שהתנגד בתחילה להסדרת היישוב, שינה את דעתו לאחר התייעצות עם ראש המל"ל, וההצעה עברה בממשלה פה אחד.

ממשרד המשפטים נמסר: "במהלך ישיבת הממשלה לפני זמן קצר נעשתה הפסקה לצורך התייעצות עם ראש הממשלה וראש המל"ל לגבי יסוד הדחיפות בקבלת ההחלטה בנוגע להקמת הישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן.
במסגרת ההתייעצות, הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה התפתחויות מדיניות מן היממה האחרונה, לצד הערכת ראש הממשלה וראש המל"ל לפיה קיימת דחיפות בקבלת ההחלטה להקים את הישוב על ידי הממשלה בעת הזו. בנסיבות אלו, ונוכח התקיימות רכיב הדחיפות המיוחדת, היועץ המשפטי לממשלה קבע כי על אף שקיימים קשיים משפטיים ניכרים נוכח הקירבה לבחירות, ניתן לקבל את ההחלטה".

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני בירך על ההחלטה ואמר: "אני מברך את ראש הממשלה ואת שרי הממשלה על הסדרת היישוב מבואות יריחו שבבקעת הירדן. החשיבות האסטרטגית של ההתיישבות בבקעת הירדן היא מהמעלה הראשונה. זהו יום חשוב להתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, ואנו מקווים כי זו רק תחילת הדרך לריבונות בכל יהודה ושומרון".

מנגד, ח"כ עידית סילמן מימינה אמרה באולפן ערוץ כנסת כי מדובר בהבטחת בחירות, שתישאר על הנייר בלבד, וכי היא קוראת לציבור "לא לקנות את זה".