יו"ר מועצת יש"ע מברך על הסכם הסחר עם דרום קוריאה

מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, הודיע למנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני כי ישראל תפצה תעשיינים מיו"ש שיפגעו מהסכם הסחר עם קוריאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/19 16:54 כ באב התשעט

יו"ר מועצת יש"ע מברך על הסכם הסחר עם דרום קוריאה
דרום קוריאה, צילום: shutterstock

חיזוק מפתיע להסכם הסחר עם דרום קוריאה, המחריג את התוצרת מיו"ש, הגולן והבקעה, מצד יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני לאחר שהובהר לאחרון כי תעשיינים ואנשי עסקים מיהודה ושומרון ומרמת הגולן, שעלולים להיפגע מהסכם  הסחר עם קוריאה הדרומית, ישופו על ידי המדינה.  

בכתב שנשלח היום (ד') לראשי מועצת יש"ע ממשרד הכלכלה והתעשייה, בעקבות סיום המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי עם דרום קוריאה נכתב כי ההסכם אינו כולל כל אבחנה טריטוריאלית המפלה ופוגעת בתעשיינים ויזמים מיהודה, שומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן, ושההסכם נערך במתכונת דומה להסכמים הקיימים עם האיחוד האירופי. כמו כן, הובטח כי במידה וקוריאה הדרומית לא תעניק הטבת מכס לתעשיינים מיהודה ושומרון ורמת הגולן, משרד הכלכלה מתכוון לשפותם באופן מלא.

המכתב נשלח לאחר שמוקדם יותר היום הודיע מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה כי סיים את המו"מ על ההסכם. לפי הודעת המשרד, עם כניסת הסכם הסחר לתוקף, עתידות לחול הפחתות מכסים הדדיות על מוצרים מיובאים ומיוצאים, לצד שיפור והקלת הסחר במגוון תחומים נוספים, כגון שירותים, השקעות ותקינה. היקף הסחר בין שתי המדינות ב-2018 הסתכם ב-2.5 מיליארד דולר עלייה של יותר מ-15% לעומת 2017.

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני ברך על ההסכם החדש: "אני מודה לשר אלי כהן על הפעילות החשובה שלו ושל משרדו בכל הנוגע לתעשייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. שמחתי לשמוע שעמדת מדינת ישראל, כפי שהושמעה בדיונים מול קוריאה הדרומית, מבהירה באופן מפורש שהיא לא מסכימה לאבחנה טריטוריאלית בתוך שטח ישראל. זוהי עמדה עקרונית וחשובה המייצגת את העובדה שיהודה, שומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

שר הכלכלה, אלי כהן, ציין כי "הסכם הסחר החופשי בין ישראל לקוראיה הוא היסטורי. בניגוד לפרסומים השונים ההסכם אינו כולל הבחנה טריטוראלית בין יו"ש לשאר חלקי הארץ והוא דומה להסכמים שנחתמו עם האיחוד הארופי. ישראל תתנגד לכל החרגה ותשפה אם יפגעו. כל העסקים שפועלים באריאל, כפר סבא, וקצרין יהנו מההסכם באותה מידה".