נתניהו על החלת הריבונות: "יהודה ושומרון - נחלת אבותינו"

ראש הממשלה התייחס למכתב שהוציא ארגון 'מפקדים לביטחון ישראל' נגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון, ואמר כי "אותם מומחים גם התנגדו להסכם הגרעין עם איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 16:18 טז באייר התשעט

נתניהו על החלת הריבונות: "יהודה ושומרון - נחלת אבותינו"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ג') למכתב ששלחו לו חברי ארגון 'מפקדים למען ביטחון ישראל', בו קראו לו שלא לקדם את החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון שלא במסגרת הסדר מדיני ומשאל עם.

נתניהו אמר כי אותם מומחים גם התנגדו להסכם הגרעין עם איראן, והוסיף כי יהודה ושומרון הם "נחלת אבותינו", לדבריו. "אותם ״מומחים״ תמכו בהסכם הגרעין עם איראן והזהירו: ״ביבי טועה בניווט והורס את הברית עם אמריקה״. אמר ראש הממשלה, והוסיף: "חבלי ארץ ביהודה ושומרון אינם רק ערובה לביטחון ישראל - הם גם נחלת אבותינו".

במכתב שכתבו חברי תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', בהם בכירים לשעבר בצה"ל, במשטרה, בשב"כ ובמוסד, נאמר כי "החלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון - כולם או חלקם - שלא במסגרת הסדר מדיני, תוביל לתגובת שרשרת שתפגע קשות בביטחון המדינה, בכלכלתה ובמעמדה האזורי והבינלאומי. סיפוח ללא הסכם מסכן את ביטחון ישראל ואת חיי התושבים".

עוד הוסיפו כי "מבקשים להתריע מבעוד מועד כי מה שיחל בהחלת ריבונות על שטח מוגבל יידרדר בהכרח לסיפוח מלא של יהודה ושומרון, על מיליוני התושבים הפלשתינים.
החלטה של כנסת ישראל להעביר חקיקת סיפוח, חלקי ככל שיהיה, לא תוכל אלא להתפרש על ידי הרשות הפלשתינית ומדינות האזור והעולם כטריקת דלת בפני הסדר מדיני עתידי", נאמר במכתב.